Ik heb dit probleem ook gehad en na 2x mijn Macbook kwijt te zijn geweest voor reparatie (1e keer is de bluetooth module vervangen, de 2e keer mijn moederbord) had ik nogsteeds last van dit probleem. Op internet vond ik al sinds april 2007 veel mensen die dit
probleem ook hadden met eerste generatie Macbooks en rond 2007 kwam iemand met een oplossing.
De
oplossing is eigenlijk heel simpel. De kabel van je moederbord naar je bluetooth module is niet genoeg geïsoleerd. Dit is het best op te lossen door die kabel in een laagje aluminium folie te wikkelen.
Via deze link vind je een stap voor stap uitleg om bij je bluetooth module te komen:
iFixit Guide - 13" core duo - bluetooth
Zorg dat je de honderden verschillende schroefjes niet door elkaar gooit!
Als je je bluetooth module lost hebt gehaald doe je een klein beetje aluminium folie om de kabel. Zorg wel dat je er niet teveel om doet, want dan wordt de kabel te dik en krijg je je toetsenbord niet meer op je mac

.
Hier een aantal foto's van een
Duits forum:
Uiteindelijk heb ik zelf ook de hand geslagen aan mijn macbook om het probleem op te lossen en het is gelukt. Mijn bluetooth werkt perfect en aangezien je garantie toch verlopen is raad ik je aan het ook te proberen.
Erwinh schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:54:
Volgens mij is het tweede symbool (bluetooth met gestippelde lijn) om aan te geven dat er contact gemaakt wordt/is. Dit laat hij ook op mijn iMac zijn met draadloos keyboard/muis.
De rest kan ik niet verklaren. Als je je orginele DVDs pakt die bij je MacBook zaten, dan zou je een hardwarecheck kunnen uitvoeren. Dit programma staat op die DVD.
Het wil niet zeggen dat deze iets vind, maar proberen kun je het.
Met gestippelde lijn is inderdaad om aan te geven dat er contact is, maar met een tilde er door wil aangeven dat de bluetooth connectie "not available" is.