Toon posts:

laptop ventilator vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een 2 tal weken hoor ik een geratel dat denk ik komt van de ventilator van ofwel mijn laptop ofwel mijn grafische kaart zijn ventilator.

Ik heb een acer 5672, en een vriend van mij had exate de zelfde laptop en heeft half jaar geleden ook probleem gehad met ventilator( bleek zijn grafische kaart ventilator te zijn) een ATI Mobility x1600 . Bij hem was zijn portable nog in garantie dus binnen gebracht en ze hebben ventilator vervangen.

Maar mijn laptop is uit garantie en nu vraag ik me af of dit simpel zelf te doen is zo een ventilator vervangen of jullie een computerwinkel weten die het snel kan doen.(woon in provintie Antwerpen in Belgie

Want als ik het zou binnen brengen bij acer ben ik de laptop minstens week wss 2 weken kwijt en zullen ze ook goed doorrekenen aan werkuren omdat de garantie verlopen is.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:12

painkill

Pain(k)(ill)

Geratel is zo algemeen, er zijn verschillende ratel geluiden, 1 daarvan, die bijna elke laptop wel heeft is de Harde Schijf, helemaal de wat oudere HD's, geratel kan ook komen omdat er een draadje in de ventilator komt, schroefje los ligt etc.
Maar ga er aub niet zelf mee aan de gang, als je er geen verstand van hebt, een computerwinkel kijkt er graag naar, kost wel 40 euro schat ik zo, en verder, internetwinkels in belgie, daar heb ik geen verstand van.

[ Voor 4% gewijzigd door painkill op 14-09-2008 21:32 ]

Mijn SNES verzameling!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:07
Als je eenzelfde koeler kunt vinden, is het heus geen rocket science om hem te vervangen; kwestie van afkoppelen en losschroeven. Een andere ventilator plaatsen is vaak wat lastiger, omdat je in een notebook ruimtelijk nogal beperkt bent.

In eerste instantie zou ik echter niet meteen proberen de fan te vervangen, maar zou ik hem eerst even uit de laptop halen en de zooi eens een beetje schoonmaken. Als je laptop oud genoeg is om de garantie te doen verlopen, zal dat heel wat schelen, zowel qua geluid als qua koelprestaties.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er wel beetje verstand van op gebied van vaste pcs, maar nog nooit een laptop open gehad. En ben vrij zeker dat het van ventilator komt en niet van de harde schijf.

Maar zal hem eerst is proper maken en dan zien hoe het verder gaat.
Ja portable is al 2 jaar en een beetje oud.

Verwijderd

Eerst eens openmaken en voorzichtig de ventilator schoonblazen, het vervangen ervan is niet zo lastig, het verkrijgen van de goede als los onderdeel helaas wel.