• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 22:16
Hallo,

Als ik mijn pc opstart, waar ik net nieuwe proccesor, moederbord, vga en geheugen in heb gezet start niet meer normaal op.
Als ik hem opstart komt er geen "piepje" en heb geen beeld.
Heb al eens ge-googled maar weet niet echt waar ik op moet zoeken, en kan dus niks vinden.

Iemand een oplossing?

Maaark

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en te testen. Verder zou het zinvol zijn om wat meer informatie te geven, want nu kunnen alleen helderzienden weten wat voor computer je hebt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Maaark
Haha, sorry.
Ik zal de stappen volgen, en ook ff wat specs posten.

AMD Athlon 64 X2 4000+
Geforce 7200
en 1 GB DDR2
ASUS M2A-MX Motherboard

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:36
Ben benieuwd waarop je dan heb gezocht :)

Maar om je nog wat tips te geven, haal alles uit je kast en begin vanaf 'scratch'. Dus moederbord erin. Voeding aansluiten en kijken of de 'fans' gaan draaien en je systeem gaat piepen.

Zo ja, geheugen erin plaatsen en kijken wat er dan gebeurd.
Zo ja, videokaart erin plaatsen en kijken wat er dan gebeurd.

etc

• Maaark
Heb gezocht op piepje bij het opstarten en nog meer van die onzin dingen, weet echt niet waar ik op moet zoeken.

Ik zal morgen eens proberen om alles erop nieuw in te zetten en aantesluiten,

Ik ben begonnen met dit nieuwe systeem omdat hij van te voren ook dit zelfde probleem had.
Kan dit liggen aan de harddisk?
En zoja, hoe kan ik dit testen?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:36
Maaark schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:33:
Heb gezocht op piepje bij het opstarten en nog meer van die onzin dingen, weet echt niet waar ik op moet zoeken.

Ik zal morgen eens proberen om alles erop nieuw in te zetten en aantesluiten,

Ik ben begonnen met dit nieuwe systeem omdat hij van te voren ook dit zelfde probleem had.
Kan dit liggen aan de harddisk?
En zoja, hoe kan ik dit testen?
Koppel je harddisk dan los? Weet je gelijk of het echt daaraan ligt. Als die dan wel boot en beeld geeft, heb je het probleem gelijk getraceerd?

Of denk ik nu te moeilijk d:)b

• Maaark
Dammed, jij bent slim :P
Zal het gelijk proberen, waarom bedenk ik zoiets nou niet?

• Maaark
En raad eens?
Heb hem werkend gekregen...
Probleem zat hem in de IDE kabel

• Maaark
Werkt toch niet, Nu vraagt hij steeds of ik hem in veilige modus of normaal wil opstarten (windows), dit scherm komt steeds terug, ookal heb ik bevestigt dat ik hem normaal/veilig wil opstarten.
Wat kan hier het probleem van zijn?

• Maaark
Ik krijg nu als ik normaal opstarten doe heel ff een blauw scherm, waar ik niks van kan lezen omdat het weer te snel weg is. De pc start dan opnieuw op en dan begint het weer van voorafaan.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Je hebt er net nieuwe hardware ingezet? Alsin, dit is de eerste keer dat je windows probeert op te starten sindsdien?

Je realiseert je dat je met totaal andere hardware vrijwel altijd een nieuwe installatie moet doen? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Xander schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:32:
Je hebt er net nieuwe hardware ingezet? Alsin, dit is de eerste keer dat je windows probeert op te starten sindsdien?

Je realiseert je dat je met totaal andere hardware vrijwel altijd een nieuwe installatie moet doen? :)
Niet helemaal. Bij XP kun je namelijk met de CD de installatie herstellen, waarna het weer werkt. Bij Vista hoef je alleen opnieuw te activeren. Verder hoef je bij XP als de chipset van je mobo hetzelfde is vaak niets te doen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maaark schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:25:
Ik krijg nu als ik normaal opstarten doe heel ff een blauw scherm, waar ik niks van kan lezen omdat het weer te snel weg is. De pc start dan opnieuw op en dan begint het weer van voorafaan.
Druk na het Bios-starten (dus vlak voordat Windows start) op F8 en selecteer "Automatisch opnieuw opstarten bij foutmelding uitschakelen" (ofzo) en dan kun je de BSOD lezen. (Ga deze niet meteen hier posten, maar zoek eerst zelf even naar wat de oorzaak en oplossing kan zijn ;))

Houd je er rekening mee dat hier op GoT het kicken van je topic binnen 24u "not done" is? Gebruik de edit-knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) als je nog wat hebt toe te voegen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 15-09-2008 08:01 ]

Koop al mijn ads!

• Maaark
Ik kom ook niet de bios in, krijg direct als ik het beeld krijg het schermpje of ik normaal of veilig wil opstarten

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
:? Heb je een CRT-monitor die te traag aan gaat ofzo dan? Krijg je wel iets anders te zien als je de PC reset als je monitor beeld geeft?

Is het gewoon zo'n scherm van windows:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qkcWVqQ8Wb9s1Db0502oyIQE/full.png
?

Daarvoor moet er al iets anders te zien zijn... echt... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Maaark
Dan zal ik hem eens op een andere monitor aansluiten, het duurt idd lang met het opstarten voordat er beeld komt.
Zal het ff proberen, bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maark,

Gambieter gaf in de eerste reply al deze nuttige link: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Helaas lijk je er niets mee gedaan te helpen. Er staan tientallen relevante dingen om te proberen in deze situatie in, maar je zegt doodleuk in je volgende post:
weet echt niet waar ik op moet zoeken.
Lijkt me dat je die link weer eens even goed moet lezen.

Sowieso verwachten we eigen inzet van je, dus dat je duidelijk zelf structureel op zoek gegaan bent voordat je hier een topic opent, en dat je uitgebreid, volledig en helder in je topicstart zet welke hardware het betreft, waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond, wat je geprobeerd hebt en hoe je verder zocht als dat niet hielp.

Je post hier vraag na vraag, schijnbaar zonder zelf tussendoor aan de slag te gaan met wat een ander aanraadt of zonder op te zoeken wat iemand bedoelt als hij iets post wat je niet gelijk begrijpt. Ook schop je je topic (meermaals achter elkaar posten <24u) onnodig.

Dit topic gaat dicht wegens te weinig (leesbare) inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.