Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] PC blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
Hallo,

Mijn pc - een pentium IV 3,0GHz, 1GB ram, Windows XP - heb ik afgelopen nacht laten defragmenteren. Hierna heb ik vandaag de hele dag met de pc gewerkt, totdat ik 'm even opnieuw wilde opstarten. Afsluiten gaat allemaal prima, pc begint opnieuw te starten, maar komt vervolgens niet verder dan het eerste bootscherm (met het blauwe balkje). Balkje gaat een keer of 5 rond, en vervolgens herstart mijn pc. Dit gebeurt ook als ik kies voor Veilige modus.
Wanneer ik de pc start met de Windows XP cd-rom, krijg ik niet de mogelijkheid tot repareren ("R"), simpelweg omdat mijn harde schijf blijkbaar niet (goed herkend wordt).
De schijf waar XP opstaat wordt nu aangeduid als onbekende harde schijf, waar 0MB op gebruikt is!
Maar, de schijf is alles behalve defect, want wanneer ik een Ubuntu LiveCD gebruik, heb ik gewoon toegang tot al mijn gegevens.
Ik heb al veel gezocht, ook hier op GoT, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Wat zou dit probleem veroorzaakt kunnen hebben, en hoe los ik het op? Een format zal vast werken, maar liever wil ik weten hoe het probleem ontstaan is, en of het anders opgelost zou kunnen worden.

Kaashoofd

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
Nouja, ik ben met vanalles aan het klooien geweest, maar krijg Windows echt niet meer aan de praat :'( Geprobeerd een backup te maken via Ubuntu, alleen konden sommige bestanden blijkbaar niet goed gelezen worden. HDD dood, opeens? Lijkt me gek want vandaag de hele dag mijn pc gebruikt zonder problemen. Zou er door de defragmentatie iets verkeerd gegaan zijn?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 11:20

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

je kan je windows met logs booten (F8 meuk) die kan je met je live cd uit lezen.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Ik zou dit eens proberen.

Vervang de ntfs.sys file in de windows\system32\drivers directory eens. Je kan hiervoor de utility ntfs voor dos gebruiken. Dit creëer een bootable disk met het chkdsk commando. Via een dos command line kan je vervolgens bij je ntfs hardeschijf.

Vervang de ntfs.sys file met eentje welke je van een ander xp systeem hebt gehaald.

Hopelijk werkt dit voor je.

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:34:
Ik zou dit eens proberen.

Vervang de ntfs.sys file in de windows\system32\drivers directory eens. Je kan hiervoor de utility ntfs voor dos gebruiken. Dit creëer een bootable disk met het chkdsk commando. Via een dos command line kan je vervolgens bij je ntfs hardeschijf.

Vervang de ntfs.sys file met eentje welke je van een ander xp systeem hebt gehaald.

Hopelijk werkt dit voor je.
Staat ntfs.sys niet op de cd van XP?
Als je geen recovery console hebt bij je XP cd, kan het dan zijn dat de TS raid drivers moet laden bij de XP cd?

Probeer ook eens een "chkdsk /r" uit te voeren met de XP cd ;) de ntfs drivers van Linux zijn nog niet helemaal optimaal, daardoor lijkt het alsof je toegang hebt tot je files ;)

offtopic:
wel jammer dat de NTFS Linux ontwikkelaars nog geen NFTS checkdisk hebben kunnen ontwikkelen. Zou rete-handig zijn 8)