ALARM!! Groot DVD-probleem!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Waarom verloopt de installatie van nieuwe hardware nooit vloeiend!!!

Ik heb een Pioneer 105s (16x40, Slot-In) gekocht. Netjes ingebouwd als secondary slave.
Nou wou ik 'm even uittesten. Dus heb ik een DVD'tje gehuurd bij de videotheek.
Daarna heb ik wat software pakketjes gedownload, t.w. PowerDVD 2.55 en WinDVD 2000 2.2.
Eerst PowerDVD geprobeerd. Mooi programmaatje. Maar als ik op PLAY druk, dan stopt de hele computer er mee. Ik kan helemaal niks meer. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Het zou aan het softwarepakket kunnen liggen, dus heb ik daarna maar even WinDVD geprobeerd.
Dus ik druk op play.

ZIT DAT #@(_@^!@# DING WEER VAST!!!!

Ik krijg steeds de eerste beelden te zien, met een beetje geluid. Meer kan ie niet uitbrengen.

Zoek de fout.
BVD

Verwijderd

Je DVD-speler MOET op master staan. Vraag me niet waarom, maar dan werkt het i.i.g. wel.

• source
  • Laatst online: 05-06 11:53
Dat master is bulls##t, want ik heb 'm op mijn Primairy slave zitten doet het prima...
voor de rest heb ik geeeeeen idee wat er aan de hand kan zijn..

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

Is geen bullshit. Tenminste niet in mijn geval. Ik heb dezelfde drive en bij mij werkte hij niet op secondary slave.
Windows zag hem gewoonweg niet. Op master dus wel. Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer.

Verwijderd

dat had ik ook, wat er nou precies geholpen had weet ik niet meer, maar het was óf sync data transfer aanzetten (ik heb de 303s scsi), óf op 1024x768x16bpp zetten (of beide Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Ze zeggen ook dat je je DVD-speler ook de eerst beschikbare letter moet geven van je CD-romspelers. Waarom? Ik zou het niet weten maar dat stond ergens bij de troubleshooting van een DVD-speler.
Dus bv DVD -> E:\
CD-Rom -> F:\
Brander -> g:\ oid
Of het waar is weet ik niet maar bij mij werkt het iig goed Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ok bedankt mensen..!
Ik heb 'm op master staan. Hij houdt het nu iig langer vol. Maar als ik een beetje te veel doe (dus bijvoorbeeld op pauze drukken, of het pop-up menuutje up laat poppen), dan loopt me de boel nog steeds vast (op dezelfde manier als eerst).

Ik zal het eens met die drive-letters proberen. Hij staat nu op Z en de brander op X (vond ik wel grappig). Die display-setting is ook de moeite van het proberen waard.

Bedankt iig.

Verwijderd

wat voor n systeem hebbie?

heb je een mpeg kaart erbij of niet?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Nog een kleine tip: kijk eens in het system scherm bij de properties van je DVD-speler ... staat de DMA-access aan??? zo nee ... dan doen ... dat schijnt de perfomance onwijs goed te doen (uit ervaring) en de CPU-load erg te verlagen (vraag me niet waarom)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb ook de 105s, en die hangt gewoon aan de primairy slave en hij heeft niet het eerst beschikbare cd-rom nummer en toch loopt alles stabiel hier dus het hoeft daar niet aan te liggen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Even een updateje van de vorderingen:

Ik heb een dvd proberen af te spelen op 1024x768x16bpp. Precies hetzelfde probleem.
-> Bij een beetje veel doen, kapt ie er helemaal mee. Alleen de muisaanwijzer is nog te bewegen.

Ik heb de DVD-speler op I: gezet (=eerste beschikbare letter)
Nog steeds hetzelfde geneuzel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Mijn systeem?
Celeron 400@450
128 Mb intern
Hercules Geforce 2 64 Mb
Asus P2B Moederbord
Primary master: Seagate 20 Gb
Primary slave: Quantum fireball 10.2 Gb
Secondary master: Pioneer dvd-105s
Secondary slave: Plextor 8x4x32
SB Live 1024
Pinnacle Studio PCTV Pro
NIC (PCI)

Is er nog meer relevant?

Oh ja, DMA staat aangevinkt in de eigenschappen.

En ik gebruik geen MPEG-kaart. Mijn Geforce moet dat kunnen regelen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is dit trouwens een regiovrije speler die 105s of is er al firmware voor ?

Verwijderd

Klinkt als een conflict. Probeer het eens op 800x600x16 of haal die PCTV-kaart er 's uit.

Verwijderd

Kolky: Je hebt een geforce je hebt toch niet toevallig detonator hoger dan 3.xx draaien ??? Hier werkt vanaf 5.22 DVD niet meer met die drivers!!!

Installer 3.68 of 3.77 dan draait het goed.. mocht dus dit je probleem zijn

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik gebruik nu de nieuwe detonator 3 drivers. 6.18 is dat ofzo. Het lijkt me toch logisch dat die wel een dvd'tje kunnen afspelen?!

Verwijderd

Met de reference drivers 6.18 lukte het mij ook niet een DVD af te spelen, met 5.22 weer wel.

Verwijderd

ik heb een cell 533 en speel zonder problemen een dvd af, heb ook een Geforce. Maar ook een mpeg kaart. Probeerde eerst zonder maar toen schokte mijn films ook!

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
YES! Eindelijk voor mekaar.

De oplossing: Gebruik de drivers die met je Hercules 3D ProphetII meekwamen (5.16).
3.68 deed het niet, 5.22 deed het niet en 6.18 deed het ook niet.
5.16 was de oplossing!!

Nu nog regiovrij, en ik ben helemáál blij..
(en dat rijmt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)
Pagina: 1