Spellen verwijderen duurt te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hoi, ik heb vaak het probleem dat wanneer ik een spel wil verwijderen dat het veelste lang duurt voordat het spel verwijdert is, het begint al bij het scherm: Gathering required information.

Daar laad het veel te lang, misschien dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Via procmon kun je precies zien waar hij mee bezig is.

• mhpwolf
Ik zal even kijken wat ik met procmon kan vinden,

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

mhpwolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:49:
Hoi, ik heb vaak het probleem dat wanneer ik een spel wil verwijderen dat het veelste lang duurt voordat het spel verwijdert is, het begint al bij het scherm: Gathering required information.

Daar laad het veel te lang, misschien dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.
Moeten we langskomen om te helpen?

Maar serieus, wat is lang? Als je ongeduldig bent is kort al snel te lang en een klein spel verwijderen lijkt dan ook eeuwen te duren. Kortom, jij bepaalt zelf wat te lang is en dus moet je daar mee leven.

Test je hardware eens.

ARME AOW’er

• mhpwolf
Guardian Angel schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:53:
[...]

Moeten we langskomen om te helpen?
Waar slaat dat op man? En als ik zeg lang dan bedoel ik ook lang, als je niet normaal iets kunt zeggen dan hoef je jou hulp niet aan te bieden!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 00:15
mhpwolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:57:
[...]

Waar slaat dat op man? En als ik zeg lang dan bedoel ik ook lang, als je niet normaal iets kunt zeggen dan hoef je jou hulp niet aan te bieden!
Lang is relatief, voor iemand met weinig geduld (zoals jij aan bovenstaande reply te merken) is 1 minuut al lang, voor iemand anders is 2 uur lang... 'Lang' is nietszeggend zolang jij er geen definitie aan hangt.

Maar om terug te komen op het probleem; probeer je de games via Add/remove software van Windows Control Panel te verwijderen of direct met de bijgeleverde uninstaller van de game zelf?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 20:25
Wat heet lang? Welk spel? Welke specs van je systeem? Wat doet je processor/geheugen gebruik ondertussen? Schijf eens gedefragmenteerd?

Geef eens wat meer info, we hebben er niks aan zo...

Specs!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zeg, wees een beetje relaxter graag. Op deze manier krijg je nooit hulp natuurlijk, al zal hulp sowieso niet komen omdat:

Je niet zelf iets hebt onderzocht of geprobeerd
Je niet je hardware hebt getest en hebt uitgesloten dat het een hardwareprobleem is
De specificatie van je PC ontbreekt
GoT géén helpdesk is.
en er verder van alles mis is aan je topicstart.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 14-09-2008 21:02 ]

ARME AOW’er

• mhpwolf
Avalaxy schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:59:
[...]

Maar om terug te komen op het probleem; probeer je de games via Add/remove software van Windows Control Panel te verwijderen of direct met de bijgeleverde uninstaller van de game zelf?
Yep, via add/remove software

Verwijderd

Dat gathering required information heeft te maken met je windows installer, die wordt namelijk aangeroepen om een applicatie te installeren of te verwijderen, en ja dat duurt nu eenmaal lang als je een single en / of trage gefragmenteerde HDD hebt.

Gewoon even laten uitratelen. Je kan het ook immers los verwijderen, gewoon de hele map in je prullenbak maar registry-entries en profiles verwijder je er vaak niet mee. suc6. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om wat voor besturingssysteem gaat dit eigenlijk? Onder windows is het vrij normaal dat dit tergend langzaam gaat bij sommige grote applicaties. Vooral onder Vista.

• Avalaxy
mhpwolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:01:
[...]

Yep, via add/remove software
Misschien eens de uninstaller direct proberen, ik vind de add/remove functie van windows altijd nogal gaar, misschien dat het daardoor komt.

• mhpwolf
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:01:
Dat gathering required information heeft te maken met je windows installer, die wordt namelijk aangeroepen om een applicatie te installeren of te verwijderen, en ja dat duurt nu eenmaal lang als je een single en / of trage gefragmenteerde HDD hebt.

Gewoon even laten uitratelen. Je kan het ook immers los verwijderen, gewoon de hele map in je prullenbak maar registry-entries en profiles verwijder je er vaak niet mee. suc6. :)
Bedankt man,

Verwijderd

Geen probleem. :)

• mhpwolf
Ok:

Amd 64 3200 +
2 gb ddr ram
320 gb sata 2 schijf en ik gebruik nog steed windows :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:47

painkill

Pain(k)(ill)

Inderdaad, soms duurt het 10 minuten voordat een (un)installer klaar is met info verzamelen, dit ligt meestal aan je HD, teveel gefragmenteerd, etc...
Maar het kan ook best dat die (un)installers, helemaal verkeerd gemaakt zijn, en het zo lang duurt, want ik heb ook wel eens gehad dat 1 installer er in 10 seconden mee klaar was, en direct daarna een programma, wat net zo groot was verwijderen, met een anders uninstallerprogramma duurde daarbij weer 10 minuten.
En je pc is ook niet meer de beste, maar daar gaat het hier niet echt om.

Verder moeten sommig mensen hier zich eens gaan schamen, ik heb het ook altijd in mijn topics, altijd wel iemand die de boel weer komt afkraken, dat is 10x erger dan gewoon niks zeggen.
En dat antwoord wat je dan geeft, je weet zelf toch wel dat dat nergens op slaat?
Toch Guardian Angel?

En lang is niet relatief, iedereen bedoelt wel ongeveer hetzelfde met lang, het is vrij logisch dat hiermee geen uren bedoeld wordt, en ook geen 1 minuut.
Echt, ik zeg het gewoon nog een keer, REAGEER NIET ALS JE TOCH DIT SOORT ONZIN ZEGT!

[ Voor 12% gewijzigd door painkill op 14-09-2008 21:18 ]

Mijn SNES verzameling!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou eerst eens naar je eigen gedrag kijken voordat je een gerespecteerd forumlid als Guardian Angel gaat afbranden....

Overigens weten we nu nog steeds niet welk OS de topicstarter draait. XP of Vista? En welk service pack. Bij Vista is het nl. bekend dat kopieeracties (en dus ook dit) onder sommige omstandigheden erg langzaam gaan. Dit is ook weer afhankelijk of SP1 geinstalleerd is. En dan nog kan het langzaam gaan, omdat windows van zichzelf geen goede manier heeft om geinstalleerde software te beheren, omdat dit niet centraal gaat, maar met aparte applicaties. Per applicatie kan het dan ook nog verschillen of het langzaam of snel gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 14-09-2008 21:23 ]

Verwijderd

En een zogenaamd gerespecteerd forumlid mag dan wel bijdehand gaan zitten doen omdat iemand niet exact weet hoe een topicstart moet? :)

Dan mag ik ook mensen gaan afbranden op basis van hun TS of opmerkingen in en rond het forum, omdat ik immers 18k aan posts heb. Nee zo werkt het (gelukkig) niet hier. Er ontbrak wat inzet maar ik ben zelf de moeilijkste niet om een kant en klaar antwoord uit te poepen. Je neemt een kind verder ook niet iets kwalijk als hij wat fouts doet.

• Avalaxy
painkill schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:15:
En lang is niet relatief, iedereen bedoelt wel ongeveer hetzelfde met lang, het is vrij logisch dat hiermee geen uren bedoeld wordt, en ook geen 1 minuut.
Echt, ik zeg het gewoon nog een keer, REAGEER NIET ALS JE TOCH DIT SOORT ONZIN ZEGT!
Gast, doe even normaal ofzo. Je spreekt over normaal antwoorden en vervolgens kom je met dergelijke respectloze opmerkingen zoals bovenstaande.

Overigens verkondig je zelf minstens even veel onzin, want 'lang' is wel degelijk relatief. Niet iedereen bedoelt 'ongeveer hetzelfde', dat is je reinste bullshit. Maar als je daar over wilt wilt zaniken zie ik graag een topic in Stuffis Generalis, want hier is het offtopic.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mhpwolf, jouw topicstart geeft niets meer weer dan dat jij een bepaalde handeling (het deinstalleren van een game) te lang vindt duren. Je geeft niet eens een tijdsindicatie weer of enige relevante gegevens/specificaties van jouw syteem of om welke games wij het hier hebben.

Klaarblijkelijk vermoed je een Hardeschijf of controller probleem, waarom zou je anders in dit subforum posten. Dan volgt de vraag, heb je gekeken of er ook daadwerkelijk problemen zijn met een van beide door de drivers van de controller te controleren of van update te voorzien. Een hardeschijf defragmentatie zou misschien ook iets zijn om mee te beginnen, wanneer de hardeschijf niet gefragmenteerd is zou je met een diagnostic tooling van de fabrikant de hardeschijf kunnen controleren op fouten. Aangezien je niet aangeeft welke hardeschijf jij gebruikt in je Pc kan niemand hier jouw helpen met het aanwijzen van de juiste tool. (overigens is dit in de FAQ ook terug te vinden)

Op GoT behoort een topic start aan bepaalde eisen te voldoen, in dit geval mis ik een aantal punten,met name informatie/specificaties van het betreffende syteem en de eigen inzet, daarnaast lijkt mij meer informatie over het daadwerkelijk probleem ook wel zo handig, namelijk wat is lang 1 minuut, 10 minuten of een uur. Vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke topic start en ontbreken van eigen inzet of in iedergeval het tonen hiervan gaat dit topic op slot.

Verder wil ik een ieder er op wijzen dat bepaalde reacties ook niet echt gewenst zijn, naast de agresieve reactie van de topic starter op de misschien enigszins bij de hand zijnde opmerking van Guardian Angel, wat een dergelijke topic start overigens wel met zich meebrengt. Wanneer je onjuistheden tegen komt maak dan een topicreport aan en ga geen ongewenst repy's plaatsen. Gelukkig zijn er mensen die wel weten hoe het hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 14-09-2008 22:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.