Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Ik wil graag dat een VPN verbinding (standaard vista client) automatisch word gestart bij het starten van Vista. Onder XP kon je gewoon een snelkoppeling naar de VPN verbinding in Opstarten in het startmenu zetten, maar dit trucje werkt onder Vista helaas niet.

Ik moet nu na het staten eerst 4x klikken om de VPN verbinding handmatig te starten. Ik krijg dus direct meldingen dat de netwerkverbindingen niet konden worden hersteld (shares).

Iemand een idee?

• Mr-Leo
Niemand een idee?

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Een shortcut maken en deze in de startup folder zetten?
Je kan mischien een startup script schrijven met het rasdial command (rasdial /?) in?

• Mr-Leo
Een snelkoppeling in Opstarte zetten werkt helaas niet.

rasdial zal ik eens naar kijken, bedankt!

Verwijderd

Startup script is de enige betrouwbare manier, ik heb hier ook lang naar gezocht en een opstart script bleek de beste oplossing.

Waarom gewoon een shortcut in je startup folder niet werkt onder Vista zoals dat werkte onder XP is mij nog altijd een raadsel (al heb ik wel redelijk wat aanknopingspunten waarom het zo is, maar het is en blijft debiel, plus dat dat eigenlijk te saai is om over te praten).

rasdial is makkelijker dan je zou denken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mr-Leo schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:17:
Ik wil graag dat een VPN verbinding (standaard vista client) automatisch word gestart bij het starten van Vista.
Bedoel je nu opstarten van het OS, of bij het inloggen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet ook gewoon inbellen voordat je inlogd

Logon using dailup connection <<-- klik

op deze manier kun je dus ook computers in een domein hangen/gebruiken zonder cached credentials, en zels aanmelden op het domein.

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 17-09-2008 22:32 ]

Iperf

• Mr-Leo
Ik heb nu een batch scriptje met de regel "rasdial vpn-verbinding-naam" gemaakt en in het register (in de run sleutel) gezet. Dit werkt prima! Maar de oplossing van Fish zou nog mooier zijn.

Ik heb precies de handleiding gevolgd maar loop hier vast:

"a blue button appears to the left of the red Shutdown button"

Ik krijg die blauwe knop gewoon niet te zien. Nu zijn er drie mogelijkheden:

1. deze optie werkt alleen als je computer in een domein hangt (want niet het geval is)
2. deze optie werkt niet in Vista Ultimate SP1 (mijn versie)
3. ik doe iets fout/zie wat over het hoofd

Verwijderd

Als je niet in het domein hangt wat is dan precies de toegevoegde waarde van een VPN voordat je inlogt?

• Mr-Leo
Dat ik dan niet elke dag de melding "niet alle netwerkverbindingen konden worden hersteld" krijg.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:19:
Als je niet in het domein hangt wat is dan precies de toegevoegde waarde van een VPN voordat je inlogt?
euh ik heb hem zelf meegemaakt, en het staat boven al vermeld, je kan ook de machine aanmelden bij een domein met een gebruiker zonder cached credentials

en idd hij is eenmaal ingelogd dus ook geen geziek meer met network drives en die scripts.
ik heb helaas geen vista maar alleen xp

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 17-09-2008 23:28 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:26:
[...]

euh ik heb hem zelf meegemaakt, en het staat boven al vermeld, je kan ook de machine aanmelden bij een domein met een gebruiker zonder cached credentials

en idd hij is eenmaal ingelogd dus ook geen geziek meer met network drives en die scripts.
ik heb helaas geen vista maar alleen xp
Ik snap wat de toegevoegde waarde is van een VPN voor het inloggen, maar mijn vraag was dus: Als je (zoals in het geval van de TS) een PC hebt die toch niet in het domein hangt, wat is dan de toegevoegde waarde?
Mr-Leo schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:25:
Dat ik dan niet elke dag de melding "niet alle netwerkverbindingen konden worden hersteld" krijg.
Netwerk drives worden pas bij inloggen gemapped, dus bij inloggen verbinden zou dat al moeten oplossen. (Eventueel je netwerk drivers ook in je opstart script gooien, dan weet je het zeker)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is in priciepe nu opgelost

bottom line je wil je vpn verbinden voordat windows je mapping wil connecten
dat kan op 2 manieren

1) zorgen dat je bent getunneld voordat je inlogt
2) in een script duwen.

lood om oud ijzer ...

Iperf

• Mr-Leo
optie 1 vind ik de beste, omdat je dan geen login script voorbij ziet komen, maar helaas krijg ik deze optie dus nog niet voor elkaar. Dus ik doe het nu even met optie 2. Das al beter dan elke keer gaan zitten klikken in het netwerkcentrum! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
In mijn Vista-Business versie is dit probleem als volgt op te lossen:

In de linkerkolom van het netwerk-centrum op 'Netwerkverbindingen beheren' klikken.
Alle netwerkverbindingen worden nu weergegeven (ook de niet aktieve).
Sleep nu je VPN verbinding naar waar je hem hebben wilt.

Of dit bij alle Vista versies werkt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het in Windows-7 ultimate in ieder geval niet meer werkt..... 8)7
Pagina: 1