Interne HD niet zichtbaar in netwerk, externe wel

Pagina: 1
Acties:

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-02 14:03
Ik zit met het volgende probleem. Ik gebruik een Network media tank (popcorn hour), om media files op mn tv af te spelen vanaf mijn intel imac.
Mijn situatie is als volgt:
Speedtouch router, bedraad verbonden met mn 20" intel core 2 duo Imac, (mac os x 10.5) hierop is via USB2.0 (met tussenkomst van een USB hub) een LAcie 500 GB aangesloten, gepartitioneerd in 2 delen, 1 backup, 1 files (waar mn media content staat).
daarnaast is nu mn NMT bedraad verbonden met dezelfde router, en met HDMI op mn Panasonic px80.
Als ik in mac een aantal mappen deel via SMB, krijg ik op mn NMT alleen de mappen te zien die op externe harde schijven staan, alle mappen op mn interne schijven worden niet gezien.

Vervolgens als ik SMB uitzet en myihome draai (een programma wat by default je hele pc zichtbaar maakt over het netwerk), verschijnt mijn computernaam bij de lijst van media sources, vervolgens klik ik erop en zie ik weer alleen mn externe harde schijven, en zie ik ook alle eventueel gemounte iso's of dmg's. Het probleem is dus niet dat mijn hele pc niet gezien wordt, want die ziet ie wel, maar alleen mn interne HDD niet.
Ik heb hiervoor ook nooit iets gedaan met netwerk shares oid, maar heb wel parallels geinstalleerd.

Wie weet waarom mijn interne hd niet zichtbaar is op mijn netwerk en externe hdd's en gemounte iso's of dmg's wel?