Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mijn buurvrouw heb ik een (nieuw tweedehands) pc klaargemaakt met XP. Ze had een hele oude en omdat ze in de vakantie altijd voor onze katten zorgt heb ik met haar een andere (snellere) uitgezocht. Nu is er nog slechts 1 probleem.

Als ik XP gewoon opstart, dan knalt het beeldscherm eruit. Ze heeft een oude Laser CRT en ik mag hopen dat deze 15inch is (!). Op mijn vriendelijk doch dringend advies om een grotere en recentere CRT te nemen gaat ze vooralsnog niet in. Ze wil deze houden ...

Maar nu zitten we wel met het probleem dat ze alleen in de VGA modus kan opstarten. Daar werkt alles met een redelijke resolutie. Ik heb echter op de nieuwe harde schijf de oude C:\schijf van haar oude PC gekopieerd voor de veiligheid (mocht ze een bestandje missen). De oude PC werkte ook op XP (vraag niet hoe). Is het mogelijk om in de folder met de oude C schijf te gaan kijken hoe de config was op haar oude pc?

Eerlijk gezegd weet ik niet waar de drivers staan en of ik erachter kan komen hoe op de oude pc de monitor was ingesteld.

-edit: dat ze een Laser heeft, kom ik nergens meer drivers tegen. Gewoon de standaardmonitor kiezen werkt niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 14-09-2008 16:01 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Een CRT heeft geen drivers nodig, je videokaart wel.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Videokaart werkt gewoon. Tenminste, thuis bij mij op mijn htk-LCD gaf de pc geen problemen.

Ik wil gewoon de oude config inzien ... ergens moet systeembeheer toch zijn data opslaan?

[ Voor 33% gewijzigd door Eusebius op 14-09-2008 16:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eusebius schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:13:
Videokaart werkt gewoon. Tenminste, thuis bij mij op mijn htk-LCD gaf de pc geen problemen.

Ik wil gewoon de oude config inzien ... ergens moet systeembeheer toch zijn data opslaan?
En die LCD van jou heeft een hogere native resolutie + refreshrate combinatie waardoor die CRT het signaal niet kan verwerken, bedoel je dat ermee te zeggen?

Sowieso snap ik niet helemaal waarom je dit in videodrivers wil zoeken.
Anyways:
Ga eens zoeken in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO

Daar staan één of meerdere subkeys met daarin ook de gebruikte resolutie.
Pas die aan en reboot de PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Als het probleem een te hoge frequentie en/of resolutie betreft.
De oplossing: opstarten in veilige modus > videokaart verwijderen in systeembeheer > reboot > windows installeert de videokaart opnieuw en zal beginnen met een lage resolutie en refreshrate die je indien nodig kan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Misschien dat plug&play detectie brak is op zo'n antiek scherm.

Maar dan kun je m nog altijd op 640x480@60Hz zetten. Als ie dat al niet wil vreten.... dan houd t op ;)
Desnoods knup je ander scherm eraan, resolutie omlaag trappen, en klaar...

of je geeft r een ander scherm, CRTs krijg je gratis of voor <10 eur (iig 15 en 17"), hoef jij je ook niet meer te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tnx allemaal, met deze reply's kan ik aan de slag!

==
hoi

Pagina: 1