Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD bijna elke dag, hoe komt het?

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben dus elke dag een BSOD. Mijn vader kocht deze PC bijna 3 jaar geleden en we hebben nu al 2 jaar gezeur ermee. Nu hoorde ik van iemand anders dat je op www.tweakers.net veel mensen zaten di er verstand van hebben. Dus hier komt mijn verhaal....

Het gaat vaak met het opstarten al fout.
De computer doet het nooit de eerste keer dat je hem opstart, maar druk je op de 'opnieuw opstart knop' dan doet hij het vaak wel tot.... bij Scan Devices, of bij dat kleine streepje linksboven in de hoek. Je kan de computer een uur aan laten staan (we weten het uit ervaring) maar hij start niet verder op. Uiteindelijk doet hij het dan wel maar het begint een enorme ergernis te worden.

Dat is mijn eerste vraag hoe komt het?

En wat waarschijnlijk nog vervelender is dat als hij het dan eindelijk doet we een BSOD krijgen. Vaak ben je 5 minuten bezig en dan loopt hij vast, de muis beweegt niet meer en niks doet het meer.
Soms heb je mazzel en dan gaat hij daarna weer verder maar meestal is dat niet het geval.
Wat heel raar is soms doet hij het gewoon een paar uur tot je hem uitzet en dan krijg je het gezeur weer met BSOD, hieonder is de code die we krijgen.

STOP: 0X000000F4 (0X00000003,0X864D8410,0X864D8584,0X805C8BFC)

Ik heb al gezocht op google maar kon niks vinden. Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

En dit zijn onze systeem specs.

Windows XP Professional: Service Pack 2
NVIDIA GeForce 6200
AMD Athlon 3000+
1 GB RAM geheugen

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:55:
De computer doet het nooit de eerste keer dat je hem opstart, maar druk je op de 'opnieuw opstart knop' dan doet hij het vaak wel tot.... bij Scan Devices, of bij dat kleine streepje linksboven in de hoek.
Als je de eerste keer opstart begint windows dan wel te starten, of hangt de computer nog voordat windows begint met starten?
Dat is mijn eerste vraag hoe komt het?
Het vastlopen van windows kan zeer veel verschillende oorzaken hebben.
Het kan aan de hardware liggen. Is de voeding wel goed? Is het geheugen nog goed (dit kun je testen met memtest)?
Verder is het verstandig om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Ook kan het liggen aan de software. Heeft windows de goede drivers voor de hardware? Heb je al geprobeert om windows opnieuw te installeren, of om met een knoppix bootcd te starten?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat betreft de stopfout:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms797140.aspx
Bug Check 0xF4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

The CRITICAL_OBJECT_TERMINATION bug check has a value of 0x000000F4. This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated.
Parameters

The following parameters are displayed on the blue screen.
Parameter Description
1 The terminating object type:

0x3: Process

0x6: Thread

2 The terminating object
3 The process image file name
4 Pointer to an ASCII string containing an explanatory message

Cause

Several processes and threads are necessary for the operation of the system. When they are terminated for any reason, the system can no longer function.
Hoe je dit verder oplost, tja, zoekwerk, testen en dingen uitsluiten vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
jerbro schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:17:
[...]

Als je de eerste keer opstart begint windows dan wel te starten, of hangt de computer nog voordat windows begint met starten?
De PC blijft hangen blijft vaak hangen voor het windows logo. Bij Scan Devices of bij dat zwarte streepje bovenlinks in de hoek.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Ik weet niet of je het al eens eerder geprobeerd hebt, maar misschien helpt het om Windows XP Professional eens opnieuw te installeren op de PC?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat niet voor niets in het beleid van dit subforum en is al genoemd in de eerste reply, maar noch in je topicstart noch in je tweede reply lijk je er iets mee te doen.

Ook zeg je doodleuk op Google gezocht te hebben, maar niet op welke zoektermen, en geef je sowieso niets aan wat je daadwerkelijk geprobeerd hebt. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.