[Ubuntu] ineens een Xlib error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds een paar dagen ineens een rare error.

Als ik iets wil starten via mijn desktop, bv fiorefox of een simpele calculator gebeurd er niets, ik zie onderaan in de taakbalk staan dat ie gestart wordt en ineens is het weg en het programma wordt niet gestart.

Als ik het programma via de console start zie ik de volgende error:
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

(gcalctool:29796): GtK-WARNIN **: cannot open display:
Het maakt niet uit wat ik start bij alles wat ik via de desktop wil starten krijg ik dezelfde soort error.
Als ik mezelf root maak en geef hetzelfde commando krijg ik ook dezelfde error.

Ik doe dit niet als root dus maar als gebruiker, als root krijg ik ook dezelfde error.

Als ik xhost +local:server (server = gebruikersnaam) dan heeft dit geen effect, bij dit commando krijg ik dezelfde error. xhost +local heeft ook geen effect (ook niet als root uitgevoerd)

Zover mij bekend is dit ineens opgetreden, het enige wat ik me nog kan herinneren is dat ik het laatste vmware heb geïnstalleerd, echter deze draait niet als dit probleem zicht voordoet. (kan deze dus ook niet starten)

Het vreemde is als je nu reboot werkt alles, als je dan wat programma's start doen deze het gewoon, de minimaliseer je en laat je staan. Na een tijdje krijg je ineens deze error, de programma's die nog open staan doen het gewoon alleen je kan geen nieuwe meer openen. Als je via vnc connect heb je hetzelfde probleem als lokaal op de pc.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Het is trouwens Ubuntu versie 7.04 wat ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
Ik weet niet precies wat er nu aan de hand is, maar gezien het om xlib gaat, gaat het dus in ieder geval over X.org (en evt nog GTK+).

:j