Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Computer dood door Norton 2008

Pagina: 1
Acties:

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-11 14:29
3 weken geleden de nieuwe HP9371 gekocht. Jammer genoeg zat er een trial versie van Norton Security 2008 op. Ik merkte al heel dat ik door Norton problemen kreeg zeker na een scan, pc was niet meer stabiel en het opstarten en afsluiten duurde onwijs lang. Het afsluiten soms wel meer dan een kwartier en het opstarten meer dan 20 minuten. Ik heb vandaag Norton's removal tool gebruikt om Norton van de pc te halen en hoewel dat gelukt is blijft Windows onwijs langzaam alsof Norton er nog steeds opstaat maar dat is het geval. Ik heb dus mijn oude pc aangesloten waar ik tenminste met NOD32 werk.

Weet iemand of ik nog iets uit de register handmatig moet verwijderen van Symantec? Anders zit ik toch te denken om mijn pc weg te brengen om Visa er opnieuw op te gooien maar dan zonder Norton of gelijk toch terug naar XP. Ik heb vaker gelezen dat Norton sporen achter laat op je pc ondanks die vewijderings proces. Dat zou verklaren waarom mijn pc op dit moment naar de klote is :(

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Dat is niet bepaald de traagste machine..

Wat als je zelf nou een kale reinstall doet of evt. je recovery CD gebruikt en daarna (desnoods in safe mode) Norton eraf mept? Vista zou -meer- dan snel genoeg op zo'n machine moeten draaien namelijk.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 15:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon met reinstall dvd van vista ff je pc opnieuw installeren.lijkt me niet zo moeilijk.
hp heeft ook over het algemeen recover dvd's erbij zitten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hubert schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:05:
gewoon met reinstall dvd van vista ff je pc opnieuw installeren.lijkt me niet zo moeilijk.
hp heeft ook over het algemeen recover dvd's erbij zitten.
En waarschijnlijk zit daar ook die Norton in.

Recovery cd's zijn niet bepaald clean.

TS heeft een cleane Vista DVD nodig.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Dinand
Ik heb geen enkele DVD of CD-ROM gekregen bij aankoop dus ik kan niks opnieuw installeren. Wel kan ik een recovery doen vanaf de harde schijf (moest dit al een keer doen) maar dan komt Norton er ook weer op. Wat ik dus moet hebben is Vista opnieuw installeren maar dan zonder Norton en dat lukt dus niet.

• BHQ

BHQ

Peuter ergens een Vista install disk vandaan, je kan 'm gewoon reinstallen met de key-sticker op je kast. Wel van te voren even drivers downloaden (zou je allemaal wel bij HP weg kunnen peuteren of bij de fabrikanten van je hardware).

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 14-09-2008 15:20 ]

• Dinand
Kan ik Vista erover heen gooien of moet ik toch eerst een format doen. Hoe kan precies stap voor stap Vista er opnieuw opgooien. Die drivers kan ik inderdaad van de HP site downloaden.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

Dinand schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:35:
Kan ik Vista erover heen gooien of moet ik toch eerst een format doen. Hoe kan precies stap voor stap Vista er opnieuw opgooien. Die drivers kan ik inderdaad van de HP site downloaden.
Eerst leeggooien en dan herinstalleren, anders blijf je nog met ouwe meuk zitten.

Stap-voor-stap handleidingen doen we hier niet echt aan, probeer het gewoon eens en kijk waar je vastloopt.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:04
Installeer gewoon met de recovery manager alles opnieuw en kegel daarna Norton er gewoon direct af. Is veel eenvoudiger dan een kale vista te installeren en daarna nog 'x' aantal drivers van de HP site te halen en te installeren.

Maar is er niets anders dat je PC vertraagd? Ik weet dat iedereen loopt te roepen dat Norton zwaar is enz... maar mijn laptop (hp dv6700), bijvoorbeeld, was niet traag en sloot echt niet traag af met Norton erop. Ik heb het ook reeds verwijderd omdat het maar een trial was, maar ik zou toch eens controleren of er niets anders met je geheugen/cpu tijd gaat lopen... Of chat eens met een medewerker van HP of stuur ze een mailtje, die mannen zijn altijd vriendelijk en hebben dit probleem misschien al eerder tegengekomen? Misschien iets kaduk aan de PC zelf?

( De helpdesk van HP werkt wel niet in het weekend }:O )

En ik zou ook niet teruggaan naar XP. HP heeft namelijk geen drivers voor deze PC met XP als OS. Breng je jezelf alleen maar mee in de problemen :+ .

• BHQ

BHQ

Dinand schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:35:
Kan ik Vista erover heen gooien of moet ik toch eerst een format doen.
Format kan je doen tijdens de installer, je hebt waarschijnlijk niet vele andere keus.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De eerste uren dat Vista draait is het OS aan het indexeren, dat kan traagheid veroorzaken. Is dat je probleem niet?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iets soortgelijks meegmaakt bij nwe. compaq: stond Norton op, dus je denkt "haal ik er af, dan is 'ie lekker vlot"
Vervolgens blijft 'ie langzaam :(

Bleek dus gare/defecte harddisk te zijn :P
Kun je testen met boot-cd van betreffende HDD-fabrikant (of anders met GParted/Partition magic) of met de diagnostic tools van HP, die tijdens boot van de pc kunt starten (ben ff kwijt welke toets, denk F2 of F10).

Verder ook handig om geheugen te testen (Memtest cd'tje ofzo).

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn Vaio komt ook met Norton.

Als ik via add/remove software Norton verwijder werkt alles zoals het hoort. Probeer dat eens i.p.v. de Norton Removal Tool.

-edit- In het configuratiescherm bij software moet je op wijzigen klikken i.p.v. verwijderen. Hier krijg je de optie om alles compleet te verwijderen.

[ Voor 32% gewijzigd door BillSpaarbank op 15-09-2008 10:49 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1