Rowanov schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:52:
[...]
Ik doelde op het feit dat google je kant en klare layouts kan aanleveren die direct je probleem zouden oplossen, maar daar leer je niet van hoe je het probleem oplost en waarom het nu niet werkt. Ik merkte direct op dat dit wel zelfgemaakt zou moeten zijn, omdat het verre van de makkelijkste manier is om zo'n layout te maken
Tipje: stap af van het lagen idee en
position: absolute;.
[...]
Een document heeft een flow (natuurlijke volgorde van de elementen); als je een relatieve positie instelt verplaats je het element t.o.v. zijn positie in de flow. Dat is het best te zien door drie blokken onder elkaar te nemen en de middelste relatief te verplaatsen; de ruimte tussen blok 1 en 3 blijft hetzelfde. Als je het middelste blok absoluut positioneert, dan zullen blok 1 en 3 gewoon op elkaar aansluiten omdat blok 2 uit de flow is.
Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg!
(Ik dacht ook al wel dat ik erg moeilijk aan het doen was. Maar dit is ook mijn 1ste site waarbij ik CSS gebruik..........)
Wat ik wil bereiken is:
Dat het menu over de hele breedte van de pagina wordt uitgestrekt
Daaronder komen dan die 2 afbeeldingen, en verder daaronder de tekst. (dit wil ik zo maken, dat er aan de rechterkant en de linkerkant een marge ontstaat van 12% , dus een witte ruimte links en rechts met daarbinnen de tekst.)
Dan wil ik in die linker ruimete, aan de rechter of linkerkant de shoutbox hebben. Dus dat de shoutbox in de witte, lege ruimte, gecreerd door de marges komt.
Hoe doe ik dit, zonder die lagen te gebruiken?