Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] User home dir veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Situatie: Windows vista 32bit ultimate met een schijf in meerdere partities. Volgens tweakers advies staat windows en program files op een partitie (BOOT) en de rest op de andere (DATA). Maar natuurlijk wil ik ook mijn Documents etc op DATA hebben staan want dat scheelt weer gedoe de volgende keer.

Nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om Vista dat te laten denken. Kennelijk MOET de user home dir in c:\users\Christian staan ipv bv f:\Christian. Ik heb op google gezocht maar ik kon daar alleen een site vinden waar ik voor moest betalen om het antwoord te krijgen en hier op tweakers kon ik het ook niet vinden (ook niet in de faq). Hopelijk KAN het dan wel want ik begin nu toch ernstig te twijfelen!

Criticism is prejudice made plausible.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Kijk hier eens naar

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is mogelijk, maar dan moet je de installatie syspreppen.

Maar het is wel af te raden. Er zijn bijvoorbeeld programma's die stug aannemen dat jouw userdir op c:\Users\username staat. Dus je kan beter IN je userdir de mappen selecteren, met rechtermuisknop naar een andere map slepen, en dan 'move here' aanklikken. Dan worden er soort van symlinks gemaakt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Christian_Ku
Ah, super! Werkt als een tierelier, nu ben ik op raadselachtige wijze alleen wel mijn Documents folder kwijt (natuurlijk eerst wat gerommeld voordat ik hier heb gepost) en die kan ik ook niet meer terugkrijgen! Nu ja, ik rommel wel weer verder!

• Yippie
Wat heb je gedaan dat het werkt ? Wel netjes als je dat er bij vermeld.

Was je [Documents] folder al weg/zoek voor OF nadat je de locatie hebt gewijzigd van genoemde folders ?

Probeer is ( uitgaande dat je de link hebt gebruikt uit mijn vorige post ) alles te herstellen naar "default" via dezelfde manier om te zien of de missende folder dan terug is.

• Christian_Ku
Nou, beide replies (zowel link als Snake zijn/haar tekst) gaven de zelfde oplossing, dmv. dat move concept, dus dat heb ik geprobeerd. Alleen heb je daar wel de desbetreffende folder voor nodig. Music bestond nog en met die folder getest maar pictures en documents zijn zoek. Probeer nu via de registry de locaties weer terug te zetten naar default : '%USERPROFILE%\Documents' en dan mbv het volgende commando de zaak weer in orde te krijgen: 'rundll32 mydocs,PerUserInit'

Dat laatste wil dus niet zo werken.

[14:37h] Na wat langer pielen en proberen werkt bovenstaande toch wel. Nu met de 'MOVE' methode de nieuwe folders verbonden op de DATA schijf en werkt nu goed. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 15% gewijzigd door Christian_Ku op 14-09-2008 14:37 ]

• Yippie
Christian_Ku schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:36:
[14:37h] Na wat langer pielen en proberen werkt bovenstaande toch wel. Nu met de 'MOVE' methode de nieuwe folders verbonden op de DATA schijf en werkt nu goed. Bedankt voor de hulp!
Goed om te horen, later zou je nog wel tegen problemen aan kunnen lopen met programma's die er van uitgaan dat de betreffende folders op de standaard locatie staan. Was in begin bij XP ook zo, maar verwacht ik eigenlijk niet. Niet met hedendaagse/actuele software, ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad in laatste 3 maanden of zo.

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 14-09-2008 14:48 . Reden: typo ]

• Christian_Ku
Ja had ik ook gelezen. iTunes loopt al te zeuren maar daar weet ik al een oplossing voor dus dat scheelt. We zullen zien.

Nu natuurlijk weer een ander probleem: Pictures is ook foetsie en ik kan dat niet oplossen met mijn vorige methode, die lijkt alleen voor Documents te werken. Ik denk dat het probleem hem zit in het commando : 'rundll32 mydocs,PerUserInit' maar dat kan ik niet veranderen naar pictures oid want dat herkent hij niet.

Daarom de vraag, hoe werkt:
Yippie schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:32:
Probeer is ( uitgaande dat je de link hebt gebruikt uit mijn vorige post ) alles te herstellen naar "default" via dezelfde manier om te zien of de missende folder dan terug is.
als het inderdaad om een missende folder gaat? Heb al in de help van Vista gezocht naar default settings e.d. maar ik kom er niet achter!

[ Voor 90% gewijzigd door Christian_Ku op 14-09-2008 14:57 ]

Pagina: 1