Ik ben bezig met een nieuw systeem uit te zoeken. Uiteraard zit ik ook nog met de keuze voor intel of AMD.
Ik gebruik het systeem voor:
65% office en internet werk, waarbij ik veel schermen en programma's tegelijkertijd draai (incl programma's om reatime nieuws bij te houden zoals Bloomberg) en het belangrijk vind dat alles 'meteen' op het scherm staat ipv een lag van 2 sec ofzo.
15% Matlab berekeningen draaien
10% films kijken (HD)
10% games, vaak niet de nieuwste, maar bijvoorbeeld de nieuwe red alert zou leuk zijn...
Eisen voor moederbord & proc:
-drie beeldschermaansluitingen (2x dvi, laatste mag vga of hdmi zijn).
-aanlsuitingen voor een RAID0 + RAID1 opstelling (4 schijven in totaal dus)
wat heb ik nu uitgezocht:
Gigabyte GA-MA78GM S2H + AMD Athlon 64 X2 6400+
Aanvankelijk had ik Asus M3A78-EMH HDMI, maar daarvan is het geluid niet zo goed + kan deze niet overweg met 125 watt procs. Daarnaast overweeg ik nog de overstap naar een AMD Phenom X4 9950.
Twee vragen:
-Wat voor grafische kaart zouden jullie hierbij hangen? HD3450?
-Uiteraard is AMD momenteel niet de beste bang-for-bucks. Zijn er fatsoenlijke alternatieven? En zouden jullie voor de Phenom gaan (overkill of niet?)
Overige systeem:
2x samsung spinpoint F1 320 gb in raid0 voor progs
2x samsung spinpoint F! 750 gb in raid1 voor data
4 gb kingston intern
antec performance p182
Thanks!
Ik gebruik het systeem voor:
65% office en internet werk, waarbij ik veel schermen en programma's tegelijkertijd draai (incl programma's om reatime nieuws bij te houden zoals Bloomberg) en het belangrijk vind dat alles 'meteen' op het scherm staat ipv een lag van 2 sec ofzo.
15% Matlab berekeningen draaien
10% films kijken (HD)
10% games, vaak niet de nieuwste, maar bijvoorbeeld de nieuwe red alert zou leuk zijn...
Eisen voor moederbord & proc:
-drie beeldschermaansluitingen (2x dvi, laatste mag vga of hdmi zijn).
-aanlsuitingen voor een RAID0 + RAID1 opstelling (4 schijven in totaal dus)
wat heb ik nu uitgezocht:
Gigabyte GA-MA78GM S2H + AMD Athlon 64 X2 6400+
Aanvankelijk had ik Asus M3A78-EMH HDMI, maar daarvan is het geluid niet zo goed + kan deze niet overweg met 125 watt procs. Daarnaast overweeg ik nog de overstap naar een AMD Phenom X4 9950.
Twee vragen:
-Wat voor grafische kaart zouden jullie hierbij hangen? HD3450?
-Uiteraard is AMD momenteel niet de beste bang-for-bucks. Zijn er fatsoenlijke alternatieven? En zouden jullie voor de Phenom gaan (overkill of niet?)
Overige systeem:
2x samsung spinpoint F1 320 gb in raid0 voor progs
2x samsung spinpoint F! 750 gb in raid1 voor data
4 gb kingston intern
antec performance p182
Thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door Tano op 14-09-2008 16:50 ]