Verschil in snelheid iPod Classic 120 GB en 80 GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen de aankoop van een iPod Classic 80 GB (die nu lekker onder de 200 euro zit) of de Classic 120 GB. Ik wil het vooral gebruiken voor opslag van mijn muziek (die ik in Apple Lossless wil opslaan, op dit moment 40 cd's) en ik wil af en toe een film downloaden via de Music Store en die gaan bekijken tijdens de pauzes op m'n werk. Is er, behalve het verschil in opslag en dat en minder giftige stoffen in de 120 GB versie zitten, nog een verschil te merken? Dan doel ik vooral in snelheid, opstarttijd etc. Ik kan nergens informatie vinden over de snelheid van de processor en het intern (RAM) geheugen van beide apparaten.

Ik heb de beide ervaringen topics en Google doorgespit, maar behalve 'volgens mij...', 'ik denk...' en 'die en die zei...' heb ik verder niets concreet, op feiten gebaseerd, kunnen vinden, geen specsheet (met alle specs, zoals hierboven ook uitgelegd), evt benchmarks (bestaan die wel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
het is gewoon 40gb verschil meer niet :S

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
en nieuwe firmware (met Genius support :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23

painkill

Pain(k)(ill)

40 cd's zit rond de 5-7 GB, en films in die resolutie, zijn 500-800mb.

Met 80 Gb zit je wel goed, het enige verschil is betere firmware, en genius support, voor de rest, precies zelfde apparaat, maar trouwens, die 80 gb is niet meer officieel te koop op de apple site.
Dus ze worden niet meer gemaakt, wil je er 1, nieuw, dan moet je er snel bij zijn :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Er is nog een verschil: bij de 120GB kun je gebruik maken van de extra functies (volume regeling, muziek skippen e.d.) van de nieuwe Apple koptelefoon. Bij oudere modellen werken die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
painkill schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:57:
40 cd's zit rond de 5-7 GB, en films in die resolutie, zijn 500-800mb.

Met 80 Gb zit je wel goed, het enige verschil is betere firmware, en genius support, voor de rest, precies zelfde apparaat, maar trouwens, die 80 gb is niet meer officieel te koop op de apple site.
Dus ze worden niet meer gemaakt, wil je er 1, nieuw, dan moet je er snel bij zijn :)
Ik wil de cd's dan in Apple Lossless rippen, volgens verschillende bronnen op internet zit je dan op zo'n 350 a 400 mb per cd, dus in mijn geval zo'n 14 tot 16 GB. En natuurlijk rekening houdend met de toekomst wanneer er meer cd's en/of aangekochte muziek via iTunes bijkomen ;) Ik heb een nieuwe 80 GB (zilver) klaarliggen op m'n werk (ik verkoop ze), dus dat komt wel goed.
Tales schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:51:
en nieuwe firmware (met Genius support :))
Zal dat ook niet uiteindelijk op de 1G versies komen?
MrJey schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:31:
het is gewoon 40gb verschil meer niet :S
Weet je dat zeker? Want... /me wijst naar onderstaande quote
Cinner schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:48:
Er is nog een verschil: bij de 120GB kun je gebruik maken van de extra functies (volume regeling, muziek skippen e.d.) van de nieuwe Apple koptelefoon. Bij oudere modellen werken die niet.
Kijk, naar dat soort verschillen was ik op zoek! Hmm, dat maakt de 120 GB wel aantrekkelijker, voor die paar tientjes meer. Heeft er iemand nog info over processorsnelheid ed (decoderen van filmpjes, snelheid etc)? Ik zal er nog over nadenken, bedankt iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Nee, de nieuwe Firmware met Genius support zal niet voor de iPod classic (1g) uitkomen, dit is bevestigt door Apple.
A previous version of this article suggested Apple would be making a free update for the original iPod classic that would add Genius functionality. Apple gave us a call, and apparently an Apple representative at the event the other day wasn't as much of an expert as we'd hoped.

Apparently there aren't plans to offer a free Genius-enabling update to the original iPod classic. This was, by the way, the same rep who told us high-definition iTunes downloads would be supported by the new iPod classic -- something that turned out to be only vaguely accurate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Glaanieboy schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:21:
Heeft er iemand nog info over processorsnelheid ed (decoderen van filmpjes, snelheid etc)? Ik zal er nog over nadenken, bedankt iedereen :)
Voor zover ik weet heeft nog niemand een 120 GB versie opengebroken om te kijken wat er inzit ;) Maar de specs op Apple.com geven dezelfde bitrates, codecs en resoluties aan als voorheen, dus vermoedelijk is het gewoon dezelfde CPU.

Ik heb overigens een paar MP4 filmpjes met een bitrate van 2 MBs en een resolutie van 640 x nogwat gemaakt en die speelt de 80 GB versie probleemloos af, wat ik best indrukwekkend vind voor zo'n apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Cocytus schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:46:
Wel jammer dat Genius niet naar de 'oude' classic komt - ik bedoel, ik ga echt niet m'n drie maanden oude iPod vervangen alleen voor die functie. Dit lijkt wel gewoon klantje pesten van Apple, iets wat me nou niet echt de beste business strategie lijkt.
Dan kan je wel boos worden op alle fabrikanten, Apple is zeker niet de enige die dit soort 'geintjes' uithaalt ;)

@Cinner, bedankt voor je hulp! Ik denk dat ik voor de 80GB ga, scheelt toch weer wat centjes die ik kan investeren in kabeltjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdweiden
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32
Je kunt ook een aantal 'Genius playlists' van te voren maken in Itunes en deze gebruiken/syncen met je Ipod.
Pagina: 1