Choppy ingame video probleem.

Pagina: 1
Acties:

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 18:53
Hallo ik zit met een probleem.

Al mijn ingamevideo's zijn erg choppy. Als dit gebeurt dan licht het lichtje van mijn hardrive op dat betekent dat ie dan aan het schrijven of lezen is. Dit gebeurt altijd in mijn video's ingame, (bij voorbeeld bij call of duty 4 modern warfare die tussenfilmpjes. Dit gebeurt ook bij heel veel andere games. Ik heb de schijf al gedefragmenteerd maar het resultaat is nog steeds hetzelfde. ook heb ik 2 Gb ram wat ruimvoldoende moet zijn voor cod4 dus aan het probleem van te weinig ram kan het niet liggen. (Mijn andere onderdelen an de pc zijn: 8800gts 512mb, amd athlon 6400X2. 3.2Ghz) Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen en van de choppy ingame video's af kan komen? Ik wil weer een keer gewoon smooth ingamevideo's hebben.

Alvast bedankt. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

of het is een softwarematig probleem, of er zit een serieuze bottleneck ergens in je pc. Een batterij testjes zou zeker een oplossing zijn.

benchmark je HD transferrate met HDtune, test je cpu snelheid met superPI mod 1.5, test je videokaart / overall performance met 3dmark06.

een softwarematig probleem kan bijvoorbeeld zijn dat tijdens het afspelen van de filmpjes de verkeerde renderer wordt aangesproken. Toevallig verschillende codec packs door elkaar heen geinstalleerd?

edit: de ingame filmpjes, zijn dat filmpjes of is het een scripted animatieverhaal? (een soort BIK of AVI filmpje of de gescripte helicoptervluchten bijvoorbeeld)

edit: totaan 50 seconde is het een "filmpje", vanaf 50 seconde is het een animated event. en vervolgens gaat het over in gameplay

[ Voor 27% gewijzigd door M2M op 14-09-2008 12:39 ]

-_-

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
als je vista draait kan 2gb erg krap zijn voor cod4. Het klinkt alsof je hard drive aan het swappen is. Dit gebeurd wanneer je hele werkgeheugen vol zit, dan hapt hij ~1gb van je harde schijf tijdelijk af om dat als werkgeheugen te gebruiken. Alleen is je harde schijf véél trager dan je werkgeheugen, zodoende loopt je game echt niet lekker meer. Zet voor de gein eens taakbeheer open en alt-tab daar eens naar tijdens zulke filmpjes of gewoon ingame.

Heb je het probleem alleen bij de ingame video's of ook tijdens het gamen? Probeer eens een lagere resolutie en wat minder hoge settings, hoe loopt het dan? Loopt je cpu op goede kloks? Pruttelt er een anti-virus scanner op de achtergrond?

Je kan ook nog even CPU-z en GPU-z draaien voor wat meer zekerheid..

Om zo maar even wat te noemen ;)

In principe zou jouw computer cod4 gewoon goed aan moeten kunnen, aangezien ik, met een Amd Athlon x2 5000+ , 3 gb geheugen en een Ati Radeon 3850 het op allerhoogste kan spelen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Wackoz op 14-09-2008 12:41 ]

één is geen, twee is één

• nappie333
Alleen ingame video is choppy. Tijdens het gamen is het heel smooth. Aleen de filmpjes voorafgaande van de missies is echt heel choppy.

• nappie333
Iemand?

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

nappie333 schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:42:
Alleen ingame video is choppy. Tijdens het gamen is het heel smooth. Aleen de filmpjes voorafgaande van de missies is echt heel choppy.
even browsen naar de map waar je COD4 geinstalleerd hebt. Kijk even of je ergens de videobestanden kunt vinden (soms dingen met de extensie .BIK). Download de BIK player en probeer ze eens af te spelen.

-_-

• nappie333
Gedaan en BIk player doet alles smooth!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

nappie333 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:22:
Gedaan en BIk player doet alles smooth!
ik zit me net te bedenken, maar is het niet zo dat COD4 het level laad tijdens het afspelen van het filmpje? De eerste paar seconde van de intro filmpjes waren bij mij ook altijd choppy, en als het laden eenmaal klaar was ging het goed. Als je een virus / spyware of een andere scanner hebt draaien, dan zou je misschien kunnen proberen de (bijvoorbeeld COD4 map) in de uitzonderingen lijst te plaatsen. Dan zal de processor ontlast worden, en houd de eventuele virusscanner zich ook stil. De video speelt in de BIK player namelijk wel goed af.

Behoudens een volledige reinstall weet ik eigenlijk ook geen oplossingen meer, maar die laatste is natuurlijk wel erg drastisch voor een schokkend fillempie.

edit: nog een laatste tip: download de process explorer. Zet het ding aan, start COD4 op, laad een spelletje zodat je een intro filmpje te zien krijgt, en minimaliseer COD4. Check dan in je process explorer venster of er iets abnormaals aan het lezen en schrijven van en naar de harde schijf, of processor misbruik / geheugengebruik te zien is. Je kunt dan zelfs gedetailleerde informatie uit de COD4 exe halen, en ook zien of je spyware / adware hebt (bijvoorbeeld)

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 16-09-2008 21:16 ]

-_-

• nappie333
Hoe kan ik dat aflezen in proces explorer, want ik heb het nu gedownload maar snap het hele programma nie. hellup!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
Je kunt proberen je harde schijf (of schijven) eens een keer te defragmenteren.
Pagina: 1