Schokkerig ingamevideo's.

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 18:53
Hallo ik zit met een probleem.

Al mijn ingamevideo's zijn erg choppy. Als dit gebeurt dan licht het lichtje van mijn hardrive op dat betekent dat ie dan aan het schrijven of lezen is. Dit gebeurt altijd in mijn video's ingame, (bij voorbeeld bij call of duty 4 modern warfare die tussenfilmpjes. Dit gebeurt ook bij heel veel andere games. Ik heb de schijf al gedefragmenteerd maar het resultaat is nog steeds hetzelfde. ook heb ik 2 Gb ram wat ruimvoldoende moet zijn voor cod4 dus aan het probleem van te weinig ram kan het niet liggen. (Mijn andere onderdelen an de pc zijn: 8800gts 512mb, amd athlon 6400X2. 3.2Ghz) Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen en van de choppy ingame video's af kan komen? Ik wil weer een keer gewoon smooth ingamevideo's hebben.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door nappie333 op 14-09-2008 11:58 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 19:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb je al eens wat benchmarks op je HD losgelaten? HDtune, HDtach, ATTO e.g.
En ook 2 Gig is niet heilig. Die games vreten geheugen alsof het niets is .. Welk OS heb je en hoe heb je, je swap geconfigureerd?

Je zou nog kunnen gaan uitzoeken wat voor soort videos het zijn, wellicht heeft het dan te maken met codecs. Misschien staat hier wat tussen?
http://www.google.nl/sear...stutter&btnG=Zoeken&meta=

Heb je overal de juiste actuele drivers voor geïnstalleerd? Met name voor de mobo chipset en je grafische kaart..

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-09-2008 12:11 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• nappie333
De drivers voor grafische kaart en mobo zijn al het allernieuwst. Ik heb windows xp dat verg niet zoveel geheugen. En wat betreft benchmark op de hd dat ga ik nu even proberen.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Zijn de video's gerenderd of zijn het eigenlijk .bik bestanden die gedraaid worden?
(Probeer de .bik bestanden in de installatiemap te vergelijken met de ingame video's, je kan Bink Video gratis downloaden hiervoor)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Misschien een idee op de video die je maakt naar een 2e harde schijf weg te schrijven?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nappie333, ik betwijfel of dit iets met jouw hardeschijf te maken heeft, maar het zou wat makkelijker zijn wanneer je iets meer hardeware specificaties opgeeft. Bijvoorbeeld: welke controller gebruik je en welke merk/type hardeschijf.

Daarnaast zou ik eens kijken welke processen allemaal actief zijn op de achtergrond, bijvoorbeeld virusscanners en zoals reeds opgemerkt welke codecs geinstalleerd zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• nappie333
mijn type hardeschijf is: Maxtor 6l200MO (200GB) (sata 150mb schijf)
controller is: IDE ATA/ATAPI-controllers (umda 6 mode) (primairy IDE channel)

Wat betreft codecs kan ik niet beatwoorden ik weet niet waar dat staat. kwa processen is er niets aan de hand. Als met pc gewoon helemaal niets doet en op de bureaublad staat dan is de cpu vebruik 0 tot 1 procent. beschikbaar geheugen is 1.5 GB van de 2 GB. Wat ik wel op de achtegrond heb draaien is een virusscanner van avg, maar avg staat er om bekent dat hun virusscanners zowat helemaal niks vergen van de cpu en de ram.

PS: Ik heb alleen last van dit probleem in de video's van de game. Niet in het gamen zelf dan is alles heel smooth. Alleen in de video'tjes die soms afgespeeld worden in games. ( De tussenfilmpjes bijvoorbeeld mission breefings.)

[ Voor 18% gewijzigd door nappie333 op 14-09-2008 13:32 ]

• nappie333
Iemand nog suggesties?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, houd het bij één topic. Als je de FAQ van GoT even doorleest, weet je dat het niet de bedoeling is je vraag in meerdere subfora te stellen. Deze krijgt dus een mooi hangslot. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Laurent op 14-09-2008 18:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.