Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een eigen bootable (HP) recovery partitie maken?

Pagina: 1
Acties:

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Beste mede tweakers:

Ik ben dit weekend eens even gaan kijken hoe je nu een recovery partitie kunt maken...
en dan niet een gewone partitie die je hebt verborgen en backup ofzo hebt genoemd, maar echt 1 die bootable is! Zoals we kunnen zien bij bijvoorbeeld hp/compaq computers.

Deze hp systemen booten altijd met de optie: "press f11 (o.i.d. ) to recover your system...."
en hierna boot jouw windows xp/vista pas...

Dit vind ik erg handig wanneer je nou net op reis bent en je niet je recovery cd's (of usb hd) bij de hand hebt.

Ik weet dat er alternatieven zijn, maar dat wil ik niet met deze thread bereiken...

Ik wil graag een boot-partitie die mijn systeem kan herstellen met 1 druk op de knop! Ennn die mij de mogelijkheden biedt van een liveCD (hiren bootcd ofzo).

Ik weet dat acronis deze functie heeft om een partitie te maken die je kunt accessen via f11 en dan
je systeem herstellen. Maar ik wil met deze thread een stapje verder dan dat >:)

Ik probeer op die acronis-secure-zone partitie allerlei andere progjes op die partitie te krijgen. Het leukste lijkt mij een soort hiren boot-partitie (na) te maken :9 )

Ik ben al zo ver dat ik het volgende in de acronis partitie heb ontdekt:
-je kunt hem naar Fat32 converten ;) om er via winxp gewoon in te komen en de cfg file aan te passen!
-je kunt de ramdisk.dat file extracten (met 7-zip!)
-er zit een stukje linux-kernel op die het opstarten regelt,
En hier eindigt helaas mijn onderzoekskennis..want linux is voor mij onbekend terrein... daarom ook deze thread.. samen komen we er wel uit hopelijk...

Au.b. geen replies als: gebruik ghost/acronis om een boot cd te maken
want dat heb ik juist niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 14-09-2008 16:44 . Reden: Overkill aan smilies en wat minder denigrerend taalgebruik. ]

DFF®