Toon posts:

Beste Socket 775 koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej,

Ik ben op dit moment me Q6600 een beetje aan het overclocken. Ik heb hem nu op 3.0 Ghz lopen met geheugen 1:1. Stressed word ie nu rond de 50 graden wat opzich niet heel hoog is. Er zit trouwens een Asus Silent Knight Al op. Nu hou ik er van om me hardware redelijk koel te houden, maar k wil proberen nog iets meer uit me CPUtje te trekken, maar om dan nog aan me eigen eisen te voldoen moet ik een betere koeler kopen, nu is mijn vraag:

Wat is de beste Luchtkoelende CPU koeler van dit moment, ik zat zelf ook wel aan waterkoeling te denken maar ik heb daar totaal geen ervaring mee en weet me god niet hoe en wat, dus vandaar de luchtkoeling, tenzij iemand zegt van ik heb nog een heel mooi goed werkend waterkoel setje voor je voor niet al te veel neem dan maar contact met me op.

Groetjes, rick

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:59

_Apache_

For life.

Scythe infinity, thermaltak tower 120. Dat zijn de twee heren en meesters op 775 luchtkoeling, maar dat had je zelf wel kunnen vinden :).

Maar vergeet niet dat een goede airflow een topkoeling maakt of breekt, dus gebruik minimaal een 3-tal 120mm fans om de kubieke koele lucht te verzorgen, dan doet de thermaltake of scythe zijn werk wel.

[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 14-09-2008 11:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02
Welke koelers heb je zelf al gevonden, waar twijfel je nog over?

Er is echt heel veel te krijgen en ik verwacht niet dat je hier een eenduidig antwoord gaat krijgen. ;) Ik heb zelf al een hele tijd een Scythe Infinity (Mugen), die is vrij populair (geweest) hier. Toch zou ik op dit moment liever voor de Thermalright HR-01 Plus gaan. Schijnt volgens SPCR beter te koelen en voor mij vrij belangrijk: Er zit een mooie backplate bij die je achter het moederbord monteert. Ik heb het niet zo op die springclips die je bij veel So775 koelers ziet, zeker niet als je er een lomp grote en zware koeler aan gaat hangen, geef mij maar een stel boutjes. Hij is wel wat duurder, en dan zit er nog geen fan bij.

Let er trouwens even op dat "dit soort" tower-heatsinks vrij groot zijn en niet per definitie genoeg ruimte hebben op je moederbord of in je kast...

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 14-09-2008 11:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij (ben er eigenlijk wel zeker van) zijn hier vorige weken al 3 topics voorbijgekomen met dezelfde vraag, wat is de beste koeling.
Net zoals jij ben ik te lui om de search te gebruiken of even de laatste honderd topics door te bladeren

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat idd wel bij die scythe Infinity/Mugen te denken maar ook die van thermaltake schijnt goed te wezen

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:11:
Ik zat idd wel bij die scythe Infinity/Mugen te denken maar ook die van thermaltake schijnt goed te wezen
Ik ken de Mugen etc niet. maar heb zelf de Thermaltake 120 Ultra Extreme. en die houd mijn Q6600Heethoofd wel in bedwang ;)

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Tuniq Tower 120 is anders ook absoluut geen slechte keuze! Heeft tevens ook enorm goede reviews

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou gewoon je huidige koeler en processor ook gewoon kunnen lappen, dan ben je alleen geld kwijt aan schuurpapier. (Lappen: het hoe en wat topic)

Beste low airflow koeler: Thermalright HR-01
Beste medium airflow koeler: Scyteh Infinity/Mugen
Beste high airflow koeler: Thermalright Ultra-120 eXtreme

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik heb een Q6600 met een Zalman Z-600 en 2 Zalman 120mm fans op 3.6 ghz en 1.42Vcore die loopt nu idle op 30 Graden en op full load (occt) 52 graden

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ze bedoelen overigens de Thermalright Ultra 120 Extreme, op Thermaltake zul je niets vinden.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1