Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden loopt mijn internet niet meer soepel. MSN en online games doen het nog wel gewoon goed, maar het bezoeken van websites brengt veel problemen met zich mee. Veel sites laden niet volledig (bijv. zonder afbeeldingen) en andere sites laden helemaal niet en geven een connectie-error. Als je ongeveer tien minuten wacht dan kan je weer voor even op de website en daarna is het weer mis. Dit gebeurt alleen met draadloos internet. Desalniettemin heb ik al geprobeerd een custom DNS-server in te voeren (van openDNS), alle mogelijke soorten encryptie/beveiliging geprobeerd en de router talloze keren gereset. Soms deed het internet het, vlak na een reset, wel weer even naar behoren, maar daarna was het weer feest. Als ik een draad tussen één van de pc's en de router leg, doet het internet het, zoals eerder al gezegd, wel helemaal goed.

Dit is natuurlijk erg irritant. Het gaat om een ADSL-verbinding van HetNet en een Experia Box als router. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt. :)

Edit: verhaal even duidelijker gemaakt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 10:52 ]

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 22:45
ik had soortgelijk probleem, alleen was het bij mij ook via wired netwerk. Vlak na een reset van router werkte het, even.

Heb router uitgeschakeld, daarna mijn modem en deze ook losgekoppeld. Na paar minuten modem weer aangezet, en toen deze opgestart was kabels er weer in. Vlak daarna router weer aangezet en toen was het opgelost.

Hoop dat het je helpt

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Experia Box is een Speedtouch toch? Al geen verse firmware geprobeerd met een reset naar fabrieksinstellingen?

Verwijderd

Download eens de gratis tool Malwarebytes van www.malwarebytes.org en doe een een controle of Malware en Trojans.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:39:
Download eens de gratis tool Malwarebytes van www.malwarebytes.org en doe een een controle of Malware en Trojans.
Waarom zouden die trojens en andere zooi alleen effect op de draadloze interface hebben :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb jkivits' raad opgevolgd, maar dit heeft niet geholpen. Bovendien heb ik een reset met firmware-update gedaan (firmware-update kan niet handmatig, maar wordt voor zover ik weet automatisch gedaan bij een reset), en daarna werkte het internet weer... voor twee minuten. Vreemd genoeg is het volgende er ook nog bijgekomen:

PC 1 (Vista) - internet werkt goed met draad, draadloos niet goed
PC 2 (XP) - internet werkt goed met draad, draadloos niet goed
PC 3 (XP) - internet werkt zowel met draad als zonder niet goed

Eerder ging ik er van uit dat op alle pc's het internet werkte als je er draad tussen legt, maar dit blijkt dus niet zo te zijn. Malware-scan gaf overigens één trojan die ik gelijk verwijderd heb, maar dit had geen positieve werking op het internet.

:(

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Om alles even snel uit te sluiten :

Mooiste is andere pc aan hangen om bijv ook een defecte netwerk kaart uit te sluiten , liefst met een nieuwe utp kabel ertussen.

heb je geen 2e pc boot dan van een knoppix cd , en probeer hiermee te internetten , draadloos en bedraad . Werkt het nog niet goed , bel dan de isp op , deze mensen kunnen alleen een firmware update doen (zijn wel tweaks voor te vinden om dit zelf te doen , alleen zou het persoonlijk niet doen i.v.m. garantie) , werkt het na de firmware upgrade nog niet , neem dan nogmaals contact op met je isp. Experia boxes zijn meestal in bruikleen (dus gratis een nieuwe), dus na ong 2 dagen heb je een nieuwe in huis.

Anders even de splitter er tussenuit halen , als deze ertussen zit

En even winsock fix uitvoeren , te downloaden op majorgeeks.com .

suc6

[ Voor 7% gewijzigd door marc181982 op 18-09-2008 16:23 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Even een ander kanaal proberen ?
Controleer eens met Network Stumbler of er/welke kanalen in jouw omgeving bezet zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1