Optiarc AD-7203s herrie met cd en dvd

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:42
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem met een Optiarc AD-7203s dvd brander. Echter wanneer ik een cd of dvd speel blijft deze op volle snelheid (veel geluid) draaien.

Mijn vorige speler (een benq 1620 uit mijn hoofd), ging automatisch langzamer spelen na enkele seconden van het begin van de cd/dvd.

Deze nieuwe drive onder vista lijkt dit niet te doen.

Ik heb wel nero drivespeed gedownload en geopend (dit werkt). Maar ten eerst krijg ik dan dat pictogram erbij, ten tweede kan ik geen vinkje zetten dat hij automatisch moet opstarten, en ten derde vind ik het zo gek dat een dergelijk programma eerst nooit nodig had (op mijn oude pc).

Er meot toch ook een oplossing zijn om dit te doen zonder drivespeed op te starten?

• gelukkie
Niemand die mij kan helpen?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sommige branders verlagen de snelheid (en dus ook het geluid) als ze een tijdje iets aan een lage snelheid moeten lezen (afspelen van muziek of films bv.) maar de NEC doet dit blijkbaar niet.
Dan is je enige mogelijkheid een programma zoals DriveSpeed. Dit is speciaal voor dit doel ontworpen. Ik weet niet welke versie je hebt maar die van http://www.cdspeed2000.com werkt hier prima.

• gelukkie
Ik heb diezelfde versie. Maar hoe gebruik jij het? Laad jij drivespeed met het opstarten van windows Klik je dan op fast of silent (welke modus je op dat moment nodig hebt)?

Of kun je het ook zo configureren dat hij data, audio en dvd zelf herkent?

Als je het laat opstarten met windows (vista) zet je het dan in de map opstarten? Want ik kan geen vinkje zetten bij 'start op met windows' (geen admin rechten zegt nero, ook niet bij uitvoeren in admin modus).

• gelukkie
Kan iemand deze vragen nog beantwoorden?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je zou een aangepaste firmware van Liggy en Dee kunnen proberen. Neem dan niet de riplock versie, want die maakt jusit heel veel geluid, maar een andere. Die zijn hier te vinden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• gelukkie
Ik ga liever niet knutselen met de firmware (nare ervaringen), maar kan iemand mij dan vertellen hoe je drivespeed nu eigen 'moet' gebruiken?
Pagina: 1