Toon posts:

wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste mensen

ik heb het volgende probleem;
ik heb een draadloze router van linksys waar mijn laptop(met vista home) draadloos mee verbonden is en mijn pc(winxp home met de kabel,als ik nu van de pc verbinding wil maken met de laptop vraagt hij voor een gebruikersnaam en wachtwoord en daar zit nu het probleem ik heb nooit een wachtwoord of gebruikersnaam op gegeven dus nu geraak ik niet op de laptop via mijn pc.
heeft of weet er iemand een oplossing daarvoor??

mvg softreef

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
de map die je wilt bekijken is niet goed gedeeld. Je moet dan instellen dat iedereen die map mag bekijken, dan kan je er zonder wachtwoord in. Heeft trouwens helemaal niets met netwerken te maken*, bestandsdeling is een windows iets

* het gaat natuurlijk wel via het netwerk maar de instellingen etc zorgen de OSsen voor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door maarud op 14-09-2008 00:52 ]

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54
Vista heeft standaard "met wachtwoord beveiligd delen" aan staan, dus als je geen wachtwoord hebt ben je op dat moment de sjaak tenminste als je het niet uitzet ;)

uitzetten:
start - configuratiescherm - netwerkcentrum
En als het goed is moet je onder netwerkcentrum onder andere te zien krijgen "met wachtwoord beveiligd delen" zien staan, welke op aan staat, ook staat hier uit m'n hoofd "bestands en printerdeling, etc."

zelf heb ik geen vista (meer) op m'n notebook staan en kan dus het hele verhaal hierboven niet (compleet) verifiëren, maar kan het wel makkelijk vinden mocht ik een vista machine onder m'n neus geschoven krijgen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zitten de Vista machine en de XP machine in dezelfde werkgroep?
Is een bepaalde map waar je bestanden in staan geshared?
Zoek eens hier op, je vindt dan genoegd

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Waar heb je op gezocht?

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 14-09-2008 00:59 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

En als je nou wel een wachtwoord instelt, kun je er dan met dat wachtwoord wel in komen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken op beide machines helpt ook, op die manier vraagt Windows niet waarmee je wilt doorloggen maar gaat direct door,

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de genoemde tips.
Dit heeft niets met je router te maken, maar puur met de OS'en die je gebruikt.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je volgende keer een duidelijkere post met een duidelijkere titel start.

Zie ook de FAQ : Het algemeen beleid #topicplaatsen

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1