Mhz-display zonder jumpers...

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb zo'n ouwe Mhz display uit een Pentium 150 gesloopt, maar nou zitten er helemaal geen jumpers op!
Plaatje voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.nefo.nl/fox/mhzvoor.jpg

Plaatje achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.nefo.nl/fox/mhzachter.jpg

Nu zat er een (vericaal) stekkertje met 5V op de meest rechter aansluiting op de achterkant (waar 5V bij staat), en links daarnaast (op SET) zat een stekkertje met draadjes die naar de Turbo button gingen :?. Als ik op de Turbo button drukte gebeurde er niets!
Nu stond dit display eerst op 150 (het is een Pentium 150), maar een paar maanden later zag ik 'm ineens op 201 Mhz staan :? Dat was op m'n werk het geval. Er waren wel mensen mee aan het sleutelen geweest (met de pc dan).
Nouja, om weer even to the point te komen: er zitten dus geen jumpers op dit display. Toch wil ik er graag 550 van maken (snelheid van m'n eigen pc). Kan ik dat doen door 5 volt op die aansluiting te zetten en wat pinnetjes met elkaar te verbinden? Of gaat het dan mis?

Graag reacties, ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken...

Verwijderd

volgens mij kun je , als je hem op 5V aansluit op de rechtse connektor, en dan door de set pennetjes door te vebinden of te pulsen ,de getallen in stellen.

de turbo aansluiting zal het getal wel door 2 delen of verdubbelen.

• koelkast
  • Niet online
Kan ik zomaar een draadje tussen die pinnetjes leggen? Gaat het spulletje dan niet kapot?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Deze display`s zaten ook altijd in curbs kasten
je moest 5v op de 5v aansluiten(doh)
tb zit aan turbo (om 2 verschillende waarde weer te kunnen geven)
en de middelste zat aan de reset vast, als je de reset langer als 3 seconde inhield ging het display lopen
met korte plsen erop kan je em excact stellen (gewoon een drukknop ertussendoen dus)

• koelkast
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 07:52 schreef Da_BoR het volgende:
Deze display`s zaten ook altijd in curbs kasten
je moest 5v op de 5v aansluiten(doh)
tb zit aan turbo (om 2 verschillende waarde weer te kunnen geven)
en de middelste zat aan de reset vast, als je de reset langer als 3 seconde inhield ging het display lopen
met korte plsen erop kan je em excact stellen (gewoon een drukknop ertussendoen dus)
Hmmz, als ik hem nu weer aansluit en de 5v en set aansluiting aansluit, dan begint ie dus al te lopen als ik geen knop aanraak! Maar nu krijg ik em niet op 550, wat mijn aantal MHz is, hij blijft steeds op 60, en af en toe wat hoger... Moet ik dan gewoon een drukknop tussen die 2 pinnetjes van set gooien? Wat voor drukknop?? En hoe kan ik 'm exact instellen? Want dat ding gaat retesnel!

• koelkast
  • Niet online
Hmm, ik krijg het aantal MHz nu opgeslagen. Het probleem is alleen dat dat ding zo retesnel telt dat ik er steeds voorbij ga, of net even iets te weinig, ik heb al 549 gehad, 552, 555, maar 550 wil niet lukken. Is er niet een manier om dat ding wat langzamer te laten tellen??

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

TSW = Turbo Switch
SET = Set (getal)
5V- = 5V aansluiting

De resetknop is zeker lastig, want dan reset je ook al pc. Dat moet niet. Een losse stekker is plezierig.

Ik ken die schakeling, komt inderdaad uit kast met lange rookglas gedeelte en scharnierende deur. Een AT minitower.
Vooral die oplichtende MHz teken is erg uniek, dat vind je bijna nergens. Het is inderdaad leuk om het een viertallig getal van te maken en dan in je kast zetten :)

• koelkast
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 09:53 schreef MrDummy het volgende:
TSW = Turbo Switch
SET = Set (getal)
5V- = 5V aansluiting

De resetknop is zeker lastig, want dan reset je ook al pc. Dat moet niet. Een losse stekker is plezierig.

Ik ken die schakeling, komt inderdaad uit kast met lange rookglas gedeelte en scharnierende deur. Een AT minitower.
Vooral die oplichtende MHz teken is erg uniek, dat vind je bijna nergens. Het is inderdaad leuk om het een viertallig getal van te maken en dan in je kast zetten :)
Kan ik dan ook de resetknop op de TSW puntjes zetten? Of haalt dat niets uit?

Het is inderdaad zo'n AT minitower "SKY VISION" met van dat zwarte rookglas en een deurtje ja. Best mooie strakke kast :)

Nouja, ik heb em nu op 551 MHz na lang klooien, en ik bouw hem nu maar es in, dan maar een MHzje meer hoor :)
Pagina: 1