Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Avivo videoconverter: AVI naar DVD + subtitles?

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Ik wil nog wel eens een DVD'tje fikken voor m'n pa, maar om dat te doen moet ik mijn AVI bestanden meestal eerst voorzien van ondertiteling. Dit doe ik doorgaans met ConvertXtoDVD waarmee ik het AVI bestand direct omzet naar DVD indeling.

Echter duurt dit proces ruim een uur op mijn dual-core Opteron 165 @ 2.5GHz. Een leuk nieuwtje voor mij is AVIVO videoconverter dat ik kan gebruiken sinds de aankoop van mijn HD4870. Videotjes in een handomdraai omzetten naar DVD dankzij de rekenkracht van m'n videokaart; ideaal :) Ware het niet dat AVIVO videoconverter geen mogelijkheid biedt om ondertiteling toe te voegen...

Bij deze is dan ook mijn vraag of het mogelijk is om later (na het converteren) nog ondertiteling toe te voegen en eventueel te synchroniseren zodat het ook werkt op een DVD speler?

Dank voor het lezen geachte mede-forummers :>

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik gebruik het ook welles, is al behoorlijk oud, x1k was de eerste kaart die er gebruik van kon maken. Was een cadeautje voor de x1k kopers, en ATI's proof of concept van GPGPU.

Maar na mijn weten is het nooit echt geüpdatet en is het niet echt een vervanger voor de bekende videobewerking pakketten.

En dacht dat alleen de aangepaste 1.12 versie op andere ATI kaarten draait, gebruik het met mijn HD3870 en het is heel heel veel sneller, en kwaliteit is ook redelijk goed. Jammer dat het bij dit is gebleven en dat het niet uitgebreid is.

Hoop dat DX11 de GPGPU wat meer algemeen word en we niet meer afhankelijk zijn van de verschillende API's, bewijs is geleverd sommige taken gaan vele malen sneller gaan op een videokaart en dan cpu.

Edit/

Ik heb in het verleden welles ondertiteling toegevoegd aan vob, maar je zal wel even je vob uit elkaar moeten halen, je kan niet in je vob file de ondertiteling erbij plakken. Of er moet iets veranderd zijn in de tussentijd.

Heb even een tutorial opgezocht voor je.
http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=48

Ik hou het topic even in de gaten ben wel benieuwd of er misschien een makkelijker oplossing is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2008 00:13 ]

-Andere hobby- -

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Bedankt voor de link, maar ik merk zojuist dat als ik 'DVD' selecteer, AVIVO VC m'n AVI naar een .mpg bestand omzet en dus niet - zoals verwacht - naar een normale dvd indeling met aparte AUDIO_TS en VIDEO_TS map.

In case mijn DVD speler .mpg bestanden afspeelt (wat ik dus niet weet) dan is het waarschijnlijk vrij simpel te realiseren door een losse ondertiteling te downloaden en deze dezelfde naam te geven als het filmbestand en vervolgens in dezelfde map te zetten. Dat laatste werkt iig met .avi bestanden in Windows Media Player, weet niet of DVD-spelers dat soort geintjes ook leuk vinden...

Maar na het omzetten van een paar filmpjes merk ik dat het niet lekker werkt... Ten eerste wordt de film in 2 bestanden gezet, dus de film wordt gewoon in tweeën gehakt ([Film]0.mpg en [Film]0-001.mpg). Daarnaast speelt Windows media player hem niet af maar lukt dit alleen met PowerDVD (VLC niet geprobeerd, niet installed hier). G-spot geeft echter wel aan dat ik de juiste codec heb geïnstalleerd. Tot slot zie ik allemaal vierkantjes door de film heen, een soort corruptie. Dit kan komen door de codecs, maar ook doordat er tijdens het converteren wat fout is gegaan... Ik heb nu als het goed is 6.4, maar dat weet ik niet zeker... Misschien eens een andere versie proberen.

Kortom, er is een 2e probleem bij... Output files die niet lekker werken...

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 14-09-2008 00:46 ]