• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Ik heb op mijn Mac Airtunes, en dat werkt eigenlijk prima. Nu vraag ik me af is het mogelijk om op de iPhone Airtunes te gebruiken?

Dus zonder dat je een Mac hebt aan staan, maar dat de muziek dus vanaf de iPhone naar de Airport Express wordt gestreamd. Ik heb zitten googlen maar niets gevonden. Mijzelf lijkt het een geniale functie.

Heb ook al gekeken of ik zelf wat kon programmeren, maar het Airtunes Protocol wordt niet vrijgegeven. Dus daar kom ik ook niet verder mee.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet kan dit niet. Het enige wat misschien in de buurt komt is de Remote app van Apple zelf, waarmee je de iTunes op een Mac of een AppleTV met de iPhone kunt bedienen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Ik zit zelf ook te hopen dat Apple in dit gat tegemoet gaat komen want het zou een leuke (en makkelijk te implenteren?) feature zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Lijkt me ook niet zo lastig, als je eenmaal maar het protocol hebt he :P

Aan de andere kant, moet je ook een media speler zelf dan maken, omdat je het waarschijnlijk niet als plugin in 'ipod' kan maken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zelf een keer een spartaans appje gemaakt om MP3's vanaf de iPod Touch naar een Airport Express te streamen. De processor kan het decoden van MP3 en encoden/encrypten van de data voor de Airport Express makkelijk :) Geen idee waarom Apple dit nog niet zelf ondersteunt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Exirion schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:39:
Ik heb zelf een keer een spartaans appje gemaakt om MP3's vanaf de iPod Touch naar een Airport Express te streamen. De processor kan het decoden van MP3 en encoden/encrypten van de data voor de Airport Express makkelijk :) Geen idee waarom Apple dit nog niet zelf ondersteunt.
Vrat dat niet enorm veel stroom dan?

Verder zijn we inderdaad nogal gelimiteerd aan de beperkte SDK van Apple wat dit betreft. Tenzij je je iPhone of iPod jailbreaked is er inderdaad no way om aan de iPod data te komen :(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

dawuss schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:55:
Vrat dat niet enorm veel stroom dan?
Heb het stroomverbruik niet getest want het was vooral proof-of-concept :) Ik heb nu een systeem waarin m'n iPod Touch de user interface is en het feitelijke afspelen vanaf m'n NAS gebeurt. Daar draait m'n software op die communiceert met de UI op de Touch en streamt naar de AEX (in de NAS zit een 400MHz ARM9).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1