[WinXP en Vista] Gebruikers wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.325 views

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb op dit moment een pc hier van een klant staan waarvan diegene zijn wachtwoord kwijt is.
Op het administrator account staat ook een wachtwoord en die weten zie ook niet meer.

Ik had de beschikking over een programma'tje die het wachtwoord kon 'ontcijferen'.
Deze kon ik van cd-rom laten booten en dan opestarten in het 'dos' scherm.

Je kreeg dan de gebruikersaccounts te zien die op de pc aanwezig zijn en daarachter het wachtwoord die erbij hoort.

Alleen ben ik dit programma'tje kwijt, dus was weer even aan het spitten op het internet maar ken het niet meer vinden.
Kan alleen programma'tjes vinden die je in Windows draait, maar daar heb ik nu helaas niets aan :(

Zou iemand mij hieraan kunnen helpen???

Eventueel waar ik dit kan aanschaffen... want heb dit echt nodig!

PS: Ik kan begrijpen dat sommige denken dat dit leidt tot inbreuk op ander mans computer en dat hier wellicht geen antwoord op gegeven mag worden. Dan hiervoor mijn excuses.

Ik heb een IT bedrijf dus zal mensen hiermee echt niet gaan oplichten!

[ Voor 13% gewijzigd door DaVaRiOuS op 13-09-2008 22:49 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:25
Er zijn bootcd's te vinden die het wachtwoord kunnen resetten.. dit is misschien beter dan het proberen te recoveren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Weet je zeker dat die klant het wachtwoord kwijt is, en ze niet gewoon ff in de persoonlijke documenten van een vertrokken medewerker willen kijken? Dat laatste is nml, geheel tegen verwachting in, wettelijk verboden.

Verifieer dus eerst ff de legaliteit, zeker gezien je je bedrijfje niet in illegale praktijken wilt laten helpen, lijkt me. Als het ok is, kun je bijvoorbeeld LockSmith gebruiken, onderdeel van AdminPak en ERD Commander van Winternals.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaVaRiOuS schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:45:
Zou iemand mij hieraan kunnen helpen???
Passwords uitlezen gaan we je inderdaad niet bij helpen.
Dat maakt dit topic inderdaad wat dubieus, en ondanks je mededeling dat je het echt goed bedoelt: dat kan iedereen wel zeggen ;)

Wat je zelf al heel goed via Google of andere zoekmethoden kan terug vinden is het resetten of blanko maken van passwords - daarvoor heb je toch al fysieke toegang nodig tot de PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
http://www.loginrecovery.com/ werkte voor mij... je moet een dagje wachten voor de gratis variant, maar het werkte bij mij wel :)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Zoals al eerder aangehaald gebruik ik ook ERD commander. (Locksmith).

Ook op Hirens Bootdisk staan enkele tools hiervoor.

Verder heb je nog de gratis "ultimate boot cd" waar oa het gratis tooltje http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hiren's is alleen geen legaal alternatief omdat daar on/illegaalgelicencieerde versies op staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.