Specificaties van HTC met scherm van vier inch lekken uit

Pagina: 1
Acties:

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 16:50
Volgens het beleid in het Windows Based Mobiles & PDA's mogen er absoluut géén links naar de zogeheten "custom ROMs" worden geplaatst, en zulks wordt dan ook altijd verwijderd na melding ervan. In het genoemde artikel vinden we dan ineens een link naar juist dat soort software (laatste zin van de voorlaatste alinea). Lijkt mij niet helemaal de bedoeling, toch?

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De redactie heeft een wat grotere vrijheid op de FP dan users op GoT. Hoewel links naar warez(sites) en andere illegale dingen op GoT dus niet zijn toegestaan, kan de redacteur bepalen dit wel in de nieuwsposting op te nemen om zijn/haar verhaal kracht bij te zetten (bronvermelding ed), mits het in het verhaal past en wel relevant is uiteraard.

De exacte details kan ik je niet geven, gebruik de search maar in dit forum, is meer dan genoeg discussie over geweest :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik was ook verbaasd, vandaar dat ik Arnoud een mailtje heb verzonden. :)

In WBM hebben we het verboden omdat over het algemeen gesteld kan worden dat XDA WindowsMobile niet legaal aan kan bieden. Alleen sites zoals Microsoft of T-mobile kunnen dat legaal aanbieden, bij XDA betreft het eigenlijk altijd custom ROMs waar Microsoft niet zo heel blij mee zal zijn.

Overigens is het in mijn ogen niet relevant om naar een custom ROM te linken. Een beetje Tweaker kan dat soort dingen prima zelf vinden, ook al is het heel erg in het grijze gebied.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ma.rkus.nl
Ik zie net dat hetzelfde in nieuws: Wisselende reacties op softwareupdate iPhone is gedaan; het gaat daar om de laatste link. En daar lijkt het me 100% duidelijk dat die software niet legaal is.

Ben het ook helemaal met je eens dat het niets toevoegt aan het item.

@Glaanieboy: "gebruik de search maar" kan ik niks mee. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat eerder is gezegd dat het in fp-artikelen linken naar ROMs (of dus zelfs jailbreaks) geen probleem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 14-09-2008 00:25 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit soort dingen zijn vaker voorgekomen. Voor users geldt dat ze geen illegale links mogen posten, maar in overleg met de redactie mag een redacteur of nieuwsposter dat wel doen. Het grote verschil is dat de eerste groep totaal oncontroleerbaar is en elkaars posts als voorbeeld van wat mag kan zien. Binnen de redactie worden dit soort links veel gecontroleerder gepost :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat kan wel zijn dat het gecontroleerd gepost wordt, maar feit is dat het zo-goed-als-zeker illegale software betreft. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ma.rkus.nl
Ik zie dat ik m'n post ook wat verkeerd gebracht heb; het gaat me er niet zozeer om dat de crew iets doet wat de forumbezoekers niet mogen, maar dat er links naar illegale software in de artikelen wordt geplaatst.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We zullen het hier op de redactie nog eens over hebben, mede omdat mobiele telefoons (en dus roms etc) 'nieuw' zijn. Vooralsnog is linken echter niet strafbaar en doen we dat dus ook gewoon.

• Ma.rkus.nl
Duidelijk, thanks :)

Pagina: 1