Toon posts:

Met je tv kaart openemen geeft problemen .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond heren ,

Momenteel is er een serie op tv die van het jaar 1991 is . Ik wil deze serie dolgraag opnemen omdat deze nergens op dvd of vhs te verkrijgen is . Nu heb ik hier een systeempje draaien met tv kaart waarmee ik dacht deze serie probleemloos op te nemen .

Nou niet dus , nu heb ik het volgende probleem .

De 1e aflevering die ik op heb genomen is perfect stottert niet en is in mpeg2 formaat . Nu wil ik gisteren aflevering 2 opnemen krijg ik een stotterend beeld , resultaat de film is niet te volgen .

De eerste aflevering ging perfect en de tweede aflevering was niet goed .

De pc waarmee opgenomen wordt is een Compaq Evo P3 930Mhz met 512 mb en 80 Gb hdd , verder heeft hij een Hauppauge Wintv Go 2 tv kaart .

Is dit systeem nou te ligt voor het opnemen van tv in mpeg of dvd formaat ? Of is het gratis programma Winavi Video Capture gewoon geen zak waard .

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen . :|

ps. Ik heb ook nog een Amd Duron 1800+ met 1GB DDR en 160GB HDD hier staan zou die meer geschikt hiervoor zijn ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een duron geeft je natuurlijk wel heel wat meer performance dan een P3tje. Maar je kunt makkelijk zien of het systeem die snelheid nodig heeft. Wat is tijdens het capturen je gebruik van de cpu? Als deze tegen de max aanzit dan kan het verstandig zijn een sneller systeem te pakken.
Zie je overigens ook dropped frames tijdens het capturen? (geen idee of Winavi dat aangeeft).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip :o , was er niet op gekomen .

Inderdaad er vallen heel veel frames weg . Het processor gebruik moet ik nog nakijken .

Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het processor verbruik stijgt meteen naar 100% . Ik hoop dat die Duron het wel haalt , maar die gaat het ook niet makkelijk krijgen denk ik :? .

Bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een duron is natuurlijk wel een pak sneller dan een P3tje. Verder hangt het natuurlijk helemaal af van de instellingen van je capture. Gebruik je flink wat compressie dan wordt het natuurlijk een zware kluif voor de cpu.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer te capturen zonder compressie, dus met zo min mogelijk bewerkingen tijdens het capturen. Levert in de eerste instantie een zeer groot bestand op, maar die kan je dan op je dooie gemak laten encoden naar MPEG-2 o.i.d door een encoder naar keuze, zonder verlies van frames.

Ik heb zelf een WinTV PVR250 met een hardware MPEG-2 encoder chip, die trekt het zelfs nog als je 'm in een afgeragde Pentium 166 MMX bak steekt :D, de kaart verwerkt het zelfstandig en spuugt een MPEG-2 stream uit. Maar zonder hardware encoder (ik weet niet of jouw kaart er eentje heeft) heb je een veel dikker systeem nodig om 'on the fly' direct iets te encoden/comprimeren, en zou ik dus eerst de rauwe data alleen kopiëren tijdens het capturen naar een grote schijf/volume, en dan naderhand comprimeren. Dan kan je 'm desnoods een nachtje laten stampen en als het klaar is is het klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sfynx op 14-09-2008 04:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem is opgelost , ik heb hier nu een Sempron 3000+ met 1,5 Gb geheugen en Xp Home staan met de Hauppauge tv kaart uit de Compaq . Met een processor verbruik met 60% is de video nu perfect opgenomen .

Maar ,

Ik heb opgemerkt dat hij niet alles opgenomen heeft , ik mis circa de laatste 10 minuten bij 2 afleveringen .

En ook als ik de MPEG 2 bestanden om gezet heb naar DVD dan klopt het beeld totaal niet meer met het geluid . Ik heb al met 2 programma's geprobeerd de afleveringen naar DVD formaat te zetten maar allebei heb ik het zelfde resultaat .

Volgens mij is het gewoon een bar slechte software voor op te nemen geen wonder dat het gratis is :?

Wie weet raad O-)

Alvast bedankt

• Noork
  • Niet online
Probeer dan eens een ander programma, Dscaler, VirtualDub o.i.d.

Wat zijn verder de exacte instellingen voor het opnemen (zowel audio als video)? Ik zelf boek vaak goede resultaten als ik capture met PICvideo Mjpeg codec en geluid gewoon in wav.
Pagina: 1