M'n vader heeft kabelinternet en KPN-telefoonlijn, wil over naar Telfort of Alice (beiden totaalpakket bellen+internet). Nu zit er een vreemde aansluiting die destijds vanaf de bouw eind 20e eeuw er in zat:

Van binnen ziet het er zo uit:

Heb op GoT en google achterhaald dat bij dit type onderaan de KPN-kabel binnenkomt, en in dit geval komt de telefoonlijn er bovenuit (in dit geval beetje vreemd gebogen zodat ie onderaan eruitkomt).
Niets is makkelijker dan kopieeren wat bij de buren staat en werkt:

Wikipedia:
-Is dit een aansluitpunt zoals KPN dat destijds opleverde, of kun je KPN aanspreken op een niet-standaard aansluitpunt; al dan niet gratis te fixen?
-Moet ik inderdaad het draadjeswerk van de buren kopieeren omdat dat zo goed/standaard staat?
-Begrijp ik goed dat voor een splitter alleen de twee aansluitpuntjes rechtsonderaan nodig zijn (dus adsl+telefoonsignaal?)
-en voor telefonie aansluiten op 2 linksbovenin betekent dat je kabels/draden erachter ongewijzigd kunt laten hangen?
Toekomst zou zijn dat splitter bij ons niet nodig is (1 signaal dat in modem gaat, komt ethernetkabel voor internet uit, en telefoonkabeltje). Kun je dan ook bepaalde kleurtjes van de telefoonkabel die uit het modem komt op de 2 puntjes linksbovenaan in het kastje schroeven?
Van binnen ziet het er zo uit:
Heb op GoT en google achterhaald dat bij dit type onderaan de KPN-kabel binnenkomt, en in dit geval komt de telefoonlijn er bovenuit (in dit geval beetje vreemd gebogen zodat ie onderaan eruitkomt).
Niets is makkelijker dan kopieeren wat bij de buren staat en werkt:
Wikipedia:
Nou zie ik verschillende kleurtjes, terwijl de bouw+KPN tegelijk is opgeleverd. Aangezien m'n vader wel zeker wil weten dat de overstap technisch gaat lukken, is alle input welkom.Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), blauw (B-draad), oranje en wit. Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en blauwe ader gebruikt. De oranje en witte draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Als er zich problemen voordoen met het telefoon adres, dan worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld oranje en wit voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en blauw).
-Is dit een aansluitpunt zoals KPN dat destijds opleverde, of kun je KPN aanspreken op een niet-standaard aansluitpunt; al dan niet gratis te fixen?
-Moet ik inderdaad het draadjeswerk van de buren kopieeren omdat dat zo goed/standaard staat?
-Begrijp ik goed dat voor een splitter alleen de twee aansluitpuntjes rechtsonderaan nodig zijn (dus adsl+telefoonsignaal?)
-en voor telefonie aansluiten op 2 linksbovenin betekent dat je kabels/draden erachter ongewijzigd kunt laten hangen?
Toekomst zou zijn dat splitter bij ons niet nodig is (1 signaal dat in modem gaat, komt ethernetkabel voor internet uit, en telefoonkabeltje). Kun je dan ook bepaalde kleurtjes van de telefoonkabel die uit het modem komt op de 2 puntjes linksbovenaan in het kastje schroeven?
[ Voor 6% gewijzigd door tweaktubbie op 13-09-2008 21:20 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'