installatie van bus driver voor GA-MA69G-S3H lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik wil de audio bus driver installeren voor het GA-MA69G-S3H moederbord van gigabyte. Mn OS is winxp sp3.
Maar het lukt niet. Ik heb de niewste versie gedownload van hun website, het uitgepakt,

In de uitgepakte map staat een bestand Asetup en er staan n aantal submappen met 2 leterrige afkortingen voor landen en daarin een install.exe en een self extracting file.
Als ik op Asetup klik gebeurt er helemaal niks.
Als ik op de setup in de us map klik (ik heb engelse windows xp) klik krijg ik geen echte setup maar het standaard found new hardware wizard. En die kan vervolgens niks vinden, niet automatisch, niet met zoeken in de map waarin ik alles heb uitgepakt, en niet met zelf zoeken in de submappen.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Kijk eens met unkown hardware identifier welke audio chip je hebt.

Heb ej al geluid maar staat er bij je apparaatbeheer een audio device?
Zoja heb je een ati vga dan ff de ati hd audio drivers installeren.

Verwijderd

http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2554
Deze ?
Dat is vreemd, toevallig vandeweek nog op mijn bordje geïnstalleerd met een normale setup.exe.
Geen problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 23:58 ]

• blacknoise
Yep van die pagina heb ik die nieuwe drivers gedownload.

in apparaatbeheer staat 2 keer audio device on high definition audio bus, en n vraagteken met uitroeptekentje. en ik krijg geen geluid uit de pc, in de eigenschappen van sound en audio devices staat er no playback device enz.

in Unknown device identifier kom ik een IXP SB600 high definition audio controller, van ati en de OEM vendor is Gigabyte.bij details staat er 4383h IXP SB600 high definition audio controller. Is dit wat je bedoelt?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je handmatig de inf's installeert. Zoek de goede .inf op en rechtsklik en ga naar 'Installeren'.
Als het goed is moet het zo wel kunnen werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• blacknoise
Hmm ik heb winrar gedownload zodat ik een van de exe's uit kon pakken. Nu heb ik wel inf files alleen als ik die locatie selecteer bij de driver installatie, dan zegt de hardware update wizard doodleuk dat er niet de juiste bestandjes in staan en dat ie dus niks kan installeren!

[ Voor 103% gewijzigd door blacknoise op 14-09-2008 18:30 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
Je hoeft geen losse HD Audio Bus Driver te installeren. Pak gewoon de nieuwste Realtek HD Audio Driver voor XP, de HD Audio Bus hotfix zit hier al bij in. Tevens kan het zijn dat je ook nog de HDMI Audio Driver nodig.

• blacknoise
yes! many thanx! T werkt nu. Dus de "nieuwste drivers" van de moederbord fabrikant zijn niet altijd even nieuw en goed als de drivers van de fabrikanten van de onderdelen zelf?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

blacknoise schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:41:
Dus de "nieuwste drivers" van de moederbord fabrikant zijn niet altijd even nieuw en goed als de drivers van de fabrikanten van de onderdelen zelf?
Klopt, ook is het zo dat de fabrikanten meestal ook nog reclame voor zichzelf inbouwen, of hun logo ergens in de programma-interface proppen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54
blacknoise schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:41:
yes! many thanx! T werkt nu. Dus de "nieuwste drivers" van de moederbord fabrikant zijn niet altijd even nieuw en goed als de drivers van de fabrikanten van de onderdelen zelf?
Moederbord fabriaknten maken in de regel nooit zelf drivers, die gebruiken ook gewoon de drivers die de fabrikanten van de verschillende chips aanleveren, hoogstens worden die iets aan hun producten aangepast. Omdat cd's vaak in grote batches tegelijk besteld worden staan daar heel vaak al flink verouderde drivers op, en ook op hun sites staan lang niet altjd de meest recente drivers. Realtek brengt gelukkig zelf een algemeen driverpakket uit met ondersteuning van zo ongeveer alles waar het chipje op zit. Zou je echter bijvoorbeeld SoundMax AC97 gekluid op je bord hebben zitten ben je wel aangewezen op je mainboard fabrikant, omdat deze zelf geen algemeen driverpakket uitbrengt maar speciaal op een type mainboard aangepaste.
Pagina: 1