Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje van plan een projector te kopen, dus zie ik deze aanbieding van de lidl wel zitten: http://www.lidl.be/be/hom....p.LCD-projector_NEC_VT59

Het is de bedoeling om van mijn kamer een cinemakamer te maken. De afstand tussen 2 muren is zo'n 6 meter. Het hoofddoel is via mijn computer er films mee te kijken, maar ik zou er graag ook spelletjes mee spelen (als dit iets geeft). Later zou ik dan ook een surround systeempje kopen, maar eerst een projector ;)
Nu weet ik echter totaal niet of deze projector een goede is of niet. Ik weet dat de lamp van een projector het gevoeligst is en ook snel kan "breken" indien de projector vaak verplaatst wordt. Dat ben ik allesinds niet van plan, alhoewel ik hem wel graag zou kúnnen verplaatsen.
Ik heb een gele muur, maar ook een wit diascherm of desnoods kan ik een groot wit doek voor mijn muur hangen.

Wat vinden jullie dus van deze projector? Is het iets wat ik zoek, of zou ik eerder op zoek gaan naar een andere projector? Ik heb wat zitten zoeken naar reviews of dergelijke van deze projector, maar heb niet direct iets gevonden.
Iets wat ik mij ook afvraag is of ik niet gewoon voor een lcd scherm zou gaan.
Mijn budget ligt rond de 500€.

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.be/C1256C790050C7BC/images/BE.08_4343/$file/08_4343_b.jpg
* LCD-type: 3 x 0,6” LCD-paneel
* projectielamp: 150 W
* lensopening: 1,7 – 2,07 x zoom
* 1024 x 768 XGA
* formaat: 4:3 en 16:9
* 1600 ANSI lumen
* contrast: 600:1
* projectieafstand: 0,7 m tot 11,1 m
* projectiemogelijkheden: opzicht, doorzicht en plafond
* levensduur lamp: tot 3.000 uur (eco-modus: tot 4.000 uur)
* verticale hoeksteencorrectie: -30° / +30°
* manuele wandkleurcorrectie
* luidspreker: 1 x 1 watt
* geluidssterkte: 25dB in eco-modus (31dB in standaardmodus)
* aansluitingen: VGA-ingang, VGA-uitgang, S-Video, Video (Cinch), Audio R/L (Cinch)
* incl. afstandsbediening, VGA-kabel, netkabel, lensdop en draagtas
* 205 W
* 3 jaar garantie
(hier meer specs: http://www.beamerdiscount...rl=/Nec-VT59-details.html)

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze vroege bump, maar aangezien deze actie morgen al is, zou ik graag wat hulp krijgen :)

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik toch nog even doorsparen voor een HDready projector.
Voor ongeveer 650 euro heb je al een Optoma HD65, en toevallig heb ik die.
Ik heb net een kleine review geschreven.
Ik ben er erg tevreden over.

• TokkeF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 07:50
Volgens mij is dit een hd projector.
Edit : Het is geen hd projector, de resolutie waarin hij uitzend is 1024 x 768

Volgens de site van nec ondersteunt hij volgende resolutie's :

1920 x 1080 (HDTV 1080i/60, HDTV 1080i/50); 1600 x 1200 (UXGA); 1280 x 1024 (Mac 23"); 1280 x 1024 (SXGA); 1280 x 720 (HDTV 720p); 1024 x 768 (XGA); 832 x 624 (Mac 16"); 800 x 600 (SVGA); 720 x 576 (DVD progressive); 720 x 480 (SDTV 480p); 720 x 480 (DVD progressive); 640 x 480 (VGA/Mac 13"); 1152 x 870 (Mac 21") gecomprimeerde

Ik ben namelijk ook van plan deze morgen te gaan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door TokkeF op 14-09-2008 19:25 ]

Verwijderd

ik heb deze projector gekocht om er ook mijn televisie mee te kunnen projecteren, kan dat wel met dit toestel? volgens bepaalde websites wel andere zijn er onduidelijk over????

welk kabels heb ik daarvoor nodig???

gr

jerome

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een tv-tuner (bijv hdd-recorder, digitale tv-tuner, digitenne tuner) erop aansluit kun je er inderdaad tv mee bekijken. Wat belangrijk om te weten is dat dit geen projector is die een native 720 of 1080 resolutie heeft. De projector scaled dus altijd het beeld. Ook is het geluidsniveau belangrijk en dat is bij de lidl best moeilijk te beluisteren. Mijn tip is om door te sparen naar een 720P hometheater projector ipv deze algemene projector (wat meer een office projector is). Maar het ligt er maar aan wat je er mee van plan bent. Ook is belangrijk waar je op projecteert, een gele achtergrond zal niet veel goed doen aan je kleuren, iets grijs kan wel, zelfs tot redelijk donkergrijs, als je maar verduisterd.

• TokkeF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 07:50
Ik heb deze maandag ook gekocht en ben er wel tevreden van. Het beeld is echt wel goed ondanks dat ik projecteer op een lichtgele muur. Het geluid zelf heb ik eigenlijk niet getest, omdat mijn geluid hier via mijn versterker gaat.
Pagina: 1