Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57
Mijn moeder heeft een aanslagbrief gekregen van de belastingdienst met de melding dat zij een fout had gemaakt mbt het invullen van de aangifte 2006.

Volgens de belastingambtenaar had ze een ziektewetuitkering, welke zij ontving over de maand april 2006 vermeldt bij de tegenwoordige dienstbetrekking. Dit had bij de vroegere dienstbetrekking moeten staan. Het gaat hier om een bedrag van 650 euro.

Nu ben ik totaal geen belastingkenner, maar wat gaat dit nu inhouden? Moet ze nabetalen, of krijgt ze nog geld terug?

Mijn YouTube Channel

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Bel de belastingdienst? 0800-0543.

Maar goed, of ze moet terugbetalen is afhankelijk van de heffingskortingen die ze heeft ontvangen. Voor de arbeidskorting, de aanvullende alleenstaande ouderkorting, en de (aanvullende) combinatiekorting heb je inkomen uit tegenwoordige arbeid nodig. Heeft ze deze dus gehad, maar blijkt ze hier geen recht op te hebben gehad, bestaat de mogelijkheid dat ze dit terug moet betalen.

Als ze geen Voorlopige Teruggaaf over 2006 heeft ontvangen, hoeft ze sowieso niet terug te betalen, maar wordt de aangifte alleen maar aangepast.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!