Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Profiel map herstellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Er was de laatste tijd stees minder ruimte beschikbaar op de C:\ partitie van mijn harddisk (ik heb meerdere partities en C is mijn systeempartitie) er waren tenslotte nog maar enkele mb's beschikbaar. Het lukte me niet meer Windows op te starten. Ik heb via gparted vanuit de live-cd van ubuntu de partitie vergroot. Nu kon ik windows wel booten, alleen heb ik nu het volgende probleem: alle mijn instellingen zijn verdwenen. De dekstop is weer de standaard die je krijgt na verse installatie van Windows en al de pictogrammen op het bureaublad zijn spoorloos. Wat vervelender is: ik moet ook outlook opnieuw instellen. Hierdoor ben ik al mijn elektronische post kwijt. Ik zag dat er onder C:\Documents and Settings een nieuwe gebruiker was aangemaakt onder de naam 'indianajoost.JOOST' (mijn oude gebruikersnaam + computernaam). Maar de map 'indiananjoost' (mijn gebruikersnaam) is er ook nog steeds. Is er misschien een mogelijkheid om de instellingen weer terug te zetten? Of ben zijn ze onherroepelijk verloren gegaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 19:42 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Wat heeft dit met het register te maken? Al je settings staan in principe gewoon nog in je oude folder (zet wel verborgen mappen aan!)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als Windows de schijfruimte niet had om de instellingen op te slaan vrees ik dat je ze kwijt bent. Waar zou jij ze neer kunnen zetten als je Windows was? ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
@spone: maar maakt windows geen back-ups van de instellingen? En is het misschien mogelijk om met de bestanden die ik in mijn oude map heb staan nog wat te herstellen?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Waar moeten de backups opgeslagen worden als er geen ruimte is?

No production networks were harmed during this posting

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

spone schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:44:
Als Windows de schijfruimte niet had om de instellingen op te slaan vrees ik dat je ze kwijt bent. Waar zou jij ze neer kunnen zetten als je Windows was? ;)
Maar ... die settings / mail / favorites / etc wáren er allemaal al. M.i. gaat het hier om 2 verschillende problemen. 1) Je schijf was vol. Dit is inmiddels opgelost. 2) Je Documents and Settings\USERNAME folder is opnieuw aangemaakt onder de naam USERNAME.blah

Dit laatste heb ik ook wel eens gehad; wat ik toen gedaan heb was (geloof ik) 1-voor-1 bestanden overkopiëren. (mail staat in *.pst files in Application Data by default, Favorites in ... Favorites, etc.)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Je kan die nieuwe folder naam hernoemen naar de oude naam. Je moet alleen ergens in het register een wijziging maken dan. Even naar googlen.
Ik heb dit ooit gedaan toen ik van domein veranderde. Map hernoemt, register aangepast en in mijn geval de permissies ook nog aanpassen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
@Paella: Kan je me een link geven (waar moet ik naar googelen)?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

[google=documents and settings change location]
of
[google=documents and settings location]
of
[google=documents and settings rename]
:?
Beetje creatief zijn met je keywords; gisteren vond ik zat hits hierover (het KB artikel van Microsoft was down, maar de instructies stonden nog wel op diverse blogs)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix naar één die
a) Je probleem beter omschrijft
b) ook de Windows versie aan boord heeft.

Zie de Windows Clients - Policy waarom.
Als je daar in het vervolg rekening mee wil houden, graag ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1