P4P800-SE: north en southbridge erg heet

Pagina: 1
Acties:

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023
Na een stroomstoring was een server eruitgeknald. Voeding als kapot herkend en vervangen, en erna ook het mobo met een identieke P4P800-SE.

Nu bootte het systeem 1 keer, kwam tot in bios setup en heb daar een aantal waarden ingesteld.
Toen ik erna rebootte deed het systeem niks meer.. geen beeld en ook geen piepjes via de speaker. Ook niet na CMOS clear.
De north en southbridge werden wel erg heet. Kan iemand mij verzekeren dat dit aan de CPU kan liggen? Ik heb namelijk alle andere componenten (videokaart, geheugen en voeding) gewisseld zonder succes.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Asus P4P borden staan er nogal bekend om dat ze spontaan uitvallen, dus de kans is aanwezig dat je gewoon een brak bord te pakken hebt.
Hoe een CPU een southbridge kan opwarmen is mij onbekend overigens.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CPU's gaan zelden kapot, doen het vaak (als ze kapot zijn) helemaal niet. Een north/southbridge kan erg heet worden zonder dat er iets mis is, maar let op de condensatoren op het bord. Misschien dat daar iets mis mee is. Een server met een P4P800-SE is overigens niet zo'n bijster goed idee.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023
Exorcist schreef op zondag 14 september 2008 @ 02:46:
CPU's gaan zelden kapot, doen het vaak (als ze kapot zijn) helemaal niet. Een north/southbridge kan erg heet worden zonder dat er iets mis is, maar let op de condensatoren op het bord. Misschien dat daar iets mis mee is. Een server met een P4P800-SE is overigens niet zo'n bijster goed idee.
Dat dacht ik dus ook, dat het systeem dan helemaal niks zou moeten doen (ook niet 1x wél booten). Ik probeer het nog eens met een andere videokaart.. daarna houdt het op.

Je hebt trouwens gelijk wat betreft dat het niks is voor een server. Ik heb deze sinds kort in mijn beheer en dit was een van de drie systemen, deze stond al een half jaar stil. Met name een andere bak mag echt niet uitvallen, dus :X