Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtec Geluitskaart onboard MSI Stekker error

Pagina: 1
Acties:

• Hetwieg|IA
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10-2008
Op mijn moederboard zit een Realtec geluidskaart maar deze doet de laste tijd zeer gek.
Als ik een jac er in doe dan krijg ik om de sec de ballonnetjes van Stekker aangetroffen Stekker losgekoppeld. En hij toont het bericht voor elke port die die kan verzinnen behalen de port waar de jac in zit :S.

Dit is op zich niet zo erg maar er komt ook geen geluid uit deze port waardoor ik er in principe niks aan heb. Uit de oranje (Sub en C). komt een biet toontje die er niet uit hoort te komen. Het lichtje van de Digitale uitgang brand wel normaal.

Op dit forum vont ik wel een oplossing maar die was niet van toepassing voor mijn probleem.
Kan iemand mij AUB helpen met dit probleem.

Sebastiaan.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al nieuwere drivers geprobeerd? Drivers compleet verwijderen en de nieuwste installeren, evt een oudere versie proberen.

Verder komt uit je oranje en zwarte jack nooit geluid tenzij je 5.1 of 7.1 geluid inschakeld.

{edit}
Welkom op GoT :w

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 13-09-2008 19:24 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hetwieg|IA
dank je voor het welkom :)

Ik heb al gespeeld met verschillende drijvers maar het mocht niet bate.
En ik had dat 5.1 getest via de DVD maar dat werkte ook niet

[ Voor 23% gewijzigd door Hetwieg|IA op 14-09-2008 00:34 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me een slechte connectie tussen kabel een aansluiting, vooral omdat je de melding krijgt dat de kabel los is en dan weer vast.

En probeer iets aan je Nederlands te doen..geluitskaart???

Verwijderd

ik had laatst bij me zusjes pc dat in de bios stond dat er een hd front stekker op het mobo zat bleek dat ac97 stekker op te zitten ff omgewisselt en probleem was over

ik kreeg de heletijd dat de miicrofoon ging detecteren hele pc flipte
suc6

• Hetwieg|IA
kabel een aansluiting
Maar dat verklaart niet het tomeloze gewissel tussen alle uitgangen waar die de melding van geeft.

En ik heb geen front panel voor mijn audio maar ik zal er wel even naar kijken als ik vanavond als ik de computer afsluit.

• Hetwieg|IA
Nee in mijn bios kan ik niks vinden over die HD front stekker :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 08:16:
ik had laatst bij m'n zusjes pc, dat in de bios stond dat er een hd front stekker op het mobo zat. Bleek dat er een ac97 stekker op te zitte, ff omgewisselt en probleem was over

ik kreeg de heletijd dat de microfoon flipte.
suc6
Dat had ik laatst ook bij het ombouwen van moederbord naar een andere kast. Die had ook twe stekkertjes voor het front panel.

Een "HD AUDIO" stekker, en een "AC 97" stekker.

Met die HD AUDIO deden sommige boxen die op de achteruitgangen zaten het niet goed, met de AC97 ineens wel :D
Pagina: 1