Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug] Fout in weergave DM's/PM's

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7jCx9NTi8MwqAUngvFWD6v02/full.png

Ik heb dus één nieuwe DM. Echter, in het gele balkje staat dat ik ook nog 2 nieuwe berichten heb in een andere discussie. Dat klopt dus niet. Als ik deze aanklik kom ik terecht in een PM die ik vanmiddag kreeg en waar ik de reacties op al gelezen heb. Elke keer als ik een nieuwe DM heb, krijg ik ook de melding dat er in die PM-discussie twee nieuwe berichten zijn.

Lijkt er dus op dat de reacties op die PM elke keer weer als nieuw gezien worden? :?

Edit: Daarbij komt dat wanneer ik de nieuwe DM gelezen heb, ik ook geen melding meer heb van de twee berichten in de PM-discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 13-09-2008 19:03 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Discrepantie in de database welke ik bij deze heb rechtgezet.

Technische beschrijving: er zijn zeg maar 2 manieren waarop bepaald kan worden of er nog ongelezen berichten zijn. In de eerste plaats wordt er een 'aantal gelezen berichten in discussie'-counter bijgehouden en in de tweede plaats wordt het laatstgelezen bericht-id opgeslagen.

Hier zat in jouw geval dus een verschil tussen. Hoe dat heeft kunnen ontstaan is mij niet helemaal duidelijk; in ieder geval is de dev-versie ondertussen dusdanig gesimplificeerd dat een dergelijke discrepantie eigenlijk niet meer voor zou mogen komen :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.