Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vanuit Excel gegevens uit database halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSSQL 2005 database met daarin de volgende tabel:

art code | art naam | verkoopprijs

Nu wil ik in Excel 2003 een prijslijst maken, mijn idee is om een kolom te maken waarin ik handmatig de art code invoer en dat ik dan in de kolom ernaast de art naam en verkoopprijs uit de database ophaal.

Rede om handmatig de art code in te voeren is zodat ik de prijslijst naar mijn wens makkelijk kan opmaken (bijv sub kopjes, afbeeldingen, extra tekst etc)

Ik heb geprobeerd Querys te maken alleen dan pakt hij de art code ook uit de database en kan ik dus heel moeilijk de prijslijst aanpassen als er nieuwe records bijv zijn.

Zo zou mijn sheet eruit moeten komen te zien:

A B C
art code (handmatig) | art naam (uit database) | prijs (uit database)

Als ik namelijk de prijs of artikelnaam verander, dan pakt hij dat in Excel mee, vandaar dat ik een link naar mijn database wil maken.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 23:42
Wat is je vraag precies. Wat heb je al geprobeerd?

Je kunt een generieke query op een ander werkblad plaatsen en met vert.zoeken deze gegevens in je gelayoute pagina bijplaatsen. Of een macro schrijven die de specifieke informatie behorende bij de artikel code zoekt. Ik zou beginnen met het eerste idee.

Verwijderd

Ik weet eigenlijk ook nog niet echt precies wat je bedoelt,

maar ik zou zeker query`s gebruiken dat werkt makkelijker.

Ik lees dat je dat wel al heb geprobeerd. Heb je dan 1 query uitgevoerd of meerdere?

Verwijderd

Topicstarter
Bolukan schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:29:
Wat is je vraag precies. Wat heb je al geprobeerd?

Je kunt een generieke query op een ander werkblad plaatsen en met vert.zoeken deze gegevens in je gelayoute pagina bijplaatsen. Of een macro schrijven die de specifieke informatie behorende bij de artikel code zoekt. Ik zou beginnen met het eerste idee.
Bedankt voor de tip. Stom dat ik er zelf niet ben opgekomen.

Heb in een nieuw werkblad een query gemaakt van art code | art omschrijving | prijs en in het andere werkblad heb ik vert zoeken gebruikt.

Het werkt nu.

Is er alleen een manier om dit query werkblad te verbergen? Als ik de prijslijst in excel formaat naar een relatie stuur vind ik het raar als dit werkblad toegevoegd is.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 23:42
Je zegt het zelf: Verbergen!!!

Kijk onder Opmaak, Blad