"Netwerkkabel niet aangesloten" op laptop, werkte eerder wel

Pagina: 1
Acties:

• Gerko2077
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2025
Dit is nu de 2de keer dat ik dit probleem tegenkom, op een geheel andere laptop en locatie - en ik begin me toch af te vragen waar dit nu aan kan liggen. Beetje in andere topics gezocht, maar nog niet tot een oplossing gekomen.

Probleem : Laptop herkent geen netwerk op de ethernetpoort. - geeft aan dat er geen kabel is aangesloten.

- Niet mijn eigen Laptop(s), dus ik weet niet goed wat er mee uitgespookt is. Van verschillende personen. Eentje is een IBM uit ~2000. Stond eerst ME op, nu XP. Precieze type weet ik nu niet (heb ik nu niet bij me). De andere is redelijk nieuw : Een Compaq 6720s van HP. (Wacht. Compaq en HP zijn toch andere merken ? Nou ja. dat staat erop in ieder geval) Deze draait op Vista Home Basic.

- Eerder werkte dit wel, zonder problemen. Weliswaar op een andere locatie dan dat ik ermee loop te sleutelen, maar daarom kwamen ze naar mij toe. (Dachten blijkbaar dat ik er verstand van had. Nou Ja Zeg.) Gewoon kabel erin en internetten maar.

- Volgens mij heb ik van beide gebruikers "Limewire" gehoord. Mogelijk dat installatie daarvan iets gebroken heeft ? Een kort Google-zoektochtje gaf echter niet zoveel antwoord in die richting. Bij de Compaq is hierna wel een systeem herstel uitgevoerd door de gebruiker (helemaal terug naar fabrieksinstellingen), maar dit had geen effect.

- Probleem ligt niet aan de kabel of netwerk - aangesloten waar andere computers er geen problemen mee hebben - zelfde kabels. Geprobeerd direct op kabelmodem, op ADSL, achter een router - maakt niet uit - herkent helemaal niets.

- Zit geen lampje op/naast stekkertje - dus valt weinig te zien. (helaas)

- Netwerkadapter staat aan, en geeft in apparaatbeheer geen problemen aan. Apparaat uitschakelen en daarna weer inschakelen heeft geen effect. - Ook drivers de-installeren en daarna installeren helpt niet.

-(Als zij-noot) Wireless op de Compaq geeft wel aan netwerken in de buurt te herkennen. Nog niet geprobeerd, maar neem aan dat deze connectie wel werkt. (Maar dat is het probleem dan ook niet ... wil een vaste netwerkverbinding) Op de IBM zit volgens mij geen interne wireless, maar herkent wireless kaartje ook niet. Nog niet heel lang mee bezig geweest, en is alweer een paar weken geleden.

Zit nog garantie op de Compaq, dus die kan eventueel wel teruggestuurd worden. Die van de IBM is natuurlijk allang verlopen.

Verder enige ideeën ?

Alvast bedankt

-Gerko, weet het niet zo goed meer ...