Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas in de winkels en op internet geen goede adviezen kunnen krijgen, vandaar via hier.

We hebben een 20-tal foto boeken en daarnaast ca 1000 stuks foto's in allerlei formaten. Deze willen we digitaliseren om de veroudering te stoppen en om gemakkelijker voor meerderen toegankelijk te hebben. Ik sluit niet uit dat er meerdere nog worden afgedrukt. Eventueel wil ik er ook negatieven mee kunnen scannen. (Niet zo veel)

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een:

Een flatbed scanner A4 met USB 2.0 aansluiting, 48 bit kleurdiepte en minimaal 1200 x 1200 DPI
- Geschikt voor windows XP
- Deksel van de scanner dubbelscharnierend. (Dat de boeken er ook onder kunnen)
- 1 knop voor start-scan
- Geen ADF

De bijbehorende software zou het volgende moeten.
- Ingestelde parameterwaarden vasthouden (Kleurdiepte, resolutie etc)
- Door de scanner automatisch aangeboden data analyseren en herkennen waar de foto op de glasplaat ligt of herkennen dat er meerdere foto's op de pagina staan (albumpagina)
- Rotatie ten opzichte van 90 graden (scheefgeplakte of geplaatste foto's) automatisch draaien.
- De documenten automatisch opslaan met een automatische nummering.

Met andere woorden.
Ik wil de glasplaat kunnen volleggen met allerlei foto's; op de knop drukken, Dit steeds herhalen tot het klaar is en dan een map vinden waarin alle foto's afzonderlijk opgeslagen zijn.

Wie heeft er ervaring en me een scanner aanraden die dit kan. Ik kom uit op de G3010 van HP, het lijkt erop dat deze mijn wensen kan invullen maar ik heb nog geen bevestiging hiervan gevonden en komt heel slecht uit de bus in revieuws.

Alvast bedankt.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Voor zover ik kan zien doet de Canon CanoScan 4400F precies wat jij wilt. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.

Er zit ook nog een doorlicht module op, waardoor het inscannen van (kleinbeeld) negatief en dia ook nog mogelijk is. De resolutie ligt een behoorlijk stuk boven jouw minimale eisen, maar voor negatief en dia is dat wel nodig.

http://www.canon.nl/For_H.../canoscan_4400f/index.asp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wolfensteijn schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:15:
Voor zover ik kan zien doet de Canon CanoScan 4400F precies wat jij wilt. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.

Er zit ook nog een doorlicht module op, waardoor het inscannen van (kleinbeeld) negatief en dia ook nog mogelijk is. De resolutie ligt een behoorlijk stuk boven jouw minimale eisen, maar voor negatief en dia is dat wel nodig.

http://www.canon.nl/For_H.../canoscan_4400f/index.asp
Eventueel kun je kwa software ook nog eens kijken naar Vuescan, die werkt ook met een hoop scanners.

De 4400 is idd een leuke scanner. 1200x1200 is overkill voor normaal gebruik, maar voor inscannen van negatieven niet overbodig. Reken dat een negatiefje (ongeveer) 2.54cm groot is, zou dat scans opleveren van 1200x1000 pixels.. Da's niet echt superhoog.. Een hogere scanresolutie is dan zeker wel aan te raden.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

-> FGW

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik heb de specificaties van de 4400F gelezen van meerdere sites en inderdaad ziet het er naar uit dat deze alles kan wat ik wil.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
De Epson 4490 zou ook nog kunnen.
Pagina: 1