Beste tweakers,
Nu ik al een aantal dagen vast zit met dit probleem, ben ik ten einde raad en zoek ik hier mijn hulp
Ik heb een upload-script gemaakt waarbij de gebruiker meerdere plaatjes te gelijk kan uploaden. Nu wordt er tijdens het aanroepen van de PHP-code een directory gecreëerd en de geüploade bestanden worden daar heen verplaatst. Dit werkt allemaal, de map die wordt aangemaakt heeft de permissies 755, de bestanden daar in krijgen automatisch 644.
Nu is mijn probleem, dat ik de bestanden niet meer kan verwijderen. Niet via FTP (logisch), maar zelfs niet via PHP (unlink) terwijl "Apache" nog wel de owner is.
Hier mijn betreffende snippets code:
Dit werkt dus, map wordt gecreëerd op webserver met permissies 775 en de images krijgen automatisch 644 mee.
Probeer ik daarna een geupload plaatje te unlinken via het volgende, werkt dit niet...
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik deze bestanden verwijderen? Please help!
Gegroet, een beginnende webontwikkelaar
Nu ik al een aantal dagen vast zit met dit probleem, ben ik ten einde raad en zoek ik hier mijn hulp
Ik heb een upload-script gemaakt waarbij de gebruiker meerdere plaatjes te gelijk kan uploaden. Nu wordt er tijdens het aanroepen van de PHP-code een directory gecreëerd en de geüploade bestanden worden daar heen verplaatst. Dit werkt allemaal, de map die wordt aangemaakt heeft de permissies 755, de bestanden daar in krijgen automatisch 644.
Nu is mijn probleem, dat ik de bestanden niet meer kan verwijderen. Niet via FTP (logisch), maar zelfs niet via PHP (unlink) terwijl "Apache" nog wel de owner is.
Hier mijn betreffende snippets code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| // Het creëren van een map en de images er naar verplaatsen $dirPath = "../images/".$postarray['naam']."/"; if(!is_dir($dirPath)) { if(mkdir($dirPath, 0775)) { for($a = 0; $a < $postarray['aantaluploads']; $a++) { $voorPath = $dirPath.$_FILES['voorkant'.$a]['name']; $achterPath = $dirPath.$_FILES['achterkant'.$a]['name']; move_uploaded_file($_FILES['voorkant'.$a]['tmp_name'], $voorPath); move_uploaded_file($_FILES['achterkant'.$a]['tmp_name'], $achterPath); } } } |
Dit werkt dus, map wordt gecreëerd op webserver met permissies 775 en de images krijgen automatisch 644 mee.
Probeer ik daarna een geupload plaatje te unlinken via het volgende, werkt dit niet...
code:
1
2
3
4
5
6
| // waarbij "test" de creëerde map is, output "fail" if(unlink("../images/test/thumb.jpg")) { print "succes"; } else { print "fail"; } |
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik deze bestanden verwijderen? Please help!
Gegroet, een beginnende webontwikkelaar