Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

In excel gegevens uit database halen

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSSQL database met daarin een tabel:

art code | art naam | verkoopprijs

Nu wil ik in Excel een prijslijst maken, mijn idee is om een kolom te maken waarin ik handmatig de art code invoer en dat ik dan in de kolom ernaast de art naam en verkoopprijs uit de database ophaal.

Ik heb geprobeerd Querys te maken alleen dan pakt hij de art code ook uit de database en kan ik dus heel moeilijk de prijslijst aanpassen d.m.v. bijv foto's of volgordes.

Is dit mogelijk ?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mogelijkheden:

- query aanpassen, zodat je art code niet ophaalt.
- query niet aanpassen, maar simpel weg de kolom leegmaken in excel.

Of snap ik je probleem niet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je het niet snapt.. het is ook best moeilijk uit te leggen.

Ik moet dus echt een link kunnen maken vanuit Excel naar mijn database toe.

In excel wil ik alleen de artikelcode invoeren onder elkaar en dan wil ik een soort link maken van de artikelcode die ik in excel heb ingevoerd naar de artikelcode die in mijn database tabel staat en dat hij dan in de kolommen ernaast de artikelnaam en prijs uit de database tabel halen.

Dus zo moet mijn sheet eruit komen te zien:

A B C
art code (handmatig) | art naam (uit database) | prijs (uit database)

Als ik namelijk de prijs of artikelnaam verander, dan pakt hij dat in Excel mee, vandaar dat ik een link naar mijn database wil maken.

Stel ik doe alles handmatig dan is alles moeilijk te onderhouden.

Het is ook geen optie om art code uit de database op te halen, aangezien ik sommige artikelcodes niet wil toevoegen en omdat ik af en toe een aangepaste artikelcode volgorde op mijn prijslijst wil.

Hoop dat het iets duidelijker is :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:32:
Hallo,

Ik heb een MSSQL database [...]

Nu wil ik in Excel [...]
Lijkt het je niet logisch om deze vraag in Officesuites en -software te stellen?

Daarvoor is dat forum namelijk bedoeld.

Aangezien je verder ook het één en ander vergeet te vermelden aan versies qua software 'vergeet' ik dan ook het topic achter je kont aan te verplaatsen naar de plek waar het wél hoort.

Graag even opletten in het vervolg en geef nuttige, ter zake doende info. Versies horen daar dus bijvoorbeeld wel degelijk bij.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 13-09-2008 17:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.