Atheros Gigabit Lan op ASUS P5Q werkt niet in Open SuSE 11

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:14
Hallo,

Ik heb een computer met een ASUS P5Q moederbord. Daarop zit een Atheros Lan Gigabit Ethernet controller. Ik heb Open SuSE Linux 11 erop gezet, maar mijn internet blijft uit. Hij zegt zoiets als:

Kan ethernet niet instellen omdat eth0 en w(nog wat) 0 niet actief is.

Bovendien ziet hij de kaart niet als Atheros, maar als een ander merk (Ook iets met een A). Wat is hier aan de hand? Ik schrijf dit nu op Windows, want op Linux is geen beweging in het internet te krijgen...

Sef

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Ga eens in de console in linux en typ eens "lspci" post even terug wat dit commando teruggeeft, zo weten we hier wat voor hardware er zoal in je pc zit ;)

Typ ook eens "ifconfig" hiermee kan je je netwerk status bekijken, kijk eens of er een "eth0" o.i.d. bestaat ;)

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

mijn P5Q ziet mijn beide netwerk kaarten als een marvell kaart. 1 van mijn netwerkkaarten wordt door de sky2 module ondersteunt, de andere door de skge module. ik hoop voor je dat openSuse deze heeft.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hij wordt waarschijnlijk herkend als Attansic, die zijn overgenomen door Atheros. Zelfde chipje ;)

Hier stond een dode link.

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb even gegoogled, aangezien ik zelf ook over een nieuwe PC zat te denken. Dit waren de belangrijkste twee hits, waauit ik opmaakte dat je op een nieuwe kernel moet wachten (of zelf moet installeren/compileren). Maar met wat doorklikken kwam ik uit op deze pagina over ubuntu, waar ze een oplossing hebben (m.n. post #7). Maar aangezien het mij geen enorme ubuntu-specifieke oplossing lijkt en hij ook niet zo moeilijk is, zou je het allicht kunnen proberen.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 21:22

Metro2002

Memento mori

Probeer het anders een met Ndiswrapper, dat werkt in een hoop gevallen prima (kan je gewoon een windows driver gebruiken :) )
Pagina: 1