• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met wat dingen aan het uit proberen ik heb een Small Business 2003 R2 Server draaien, nu wil ik dus via een andere pc via network boot in windows booten nu is mijn vraag op wat voor manieren ik dit kan doen ? Ik heb al gekeken naar Terminal Services maar daar kwam ik niet zover mee. Ik bedoel het dan meer zoals dit http://nl.youtube.com/watch?v=4DxTNUgRFS8

Alvast bedankt!

Mvg,
Mixpower

It's All In The "Mix"

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 19:44
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Google eens op RIS of WDS...

• Mixpower
  • Nu online
Pimmerd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:54:
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Google eens op RIS of WDS...
Thanks voor je reply.
RIS en WDS weet ik maar dat is voor Remote Installation en Remote Deployment dan je dus network resources kan delen van de server met de client's zoals bij bepaalde apps delen vanaf de server, dat heb ik al eens opgezet dat werkte wel maargoed, ik wil niet op afstand installeren maar gewoon over het netwerk rechtstreeks in Windows booten vanaf de server.

[ Voor 14% gewijzigd door Mixpower op 13-09-2008 15:58 ]

It's All In The "Mix"

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het trefwoord van de dag is: PXE-boot ;)

Wikipedia: Preboot Execution Environment

Edit:
Deze guide gaat je dan ook van pas komen:
http://www.911cd.net/foru...php?showtopic=19056&st=29

PS.
Verwacht niet dat je op deze manier verschillende pc's op kan starten via TFTP/PXE. Het gaat wel om een standaard image. Wil je meer dan denk ik dat het interessant is om met VMWARE te gaan werken. Je wil een diskless PXE boot neem ik aan? En niet een deployment (WDS/RIS) oplossing? Dan zal je sowieso vanuit RAM moeten gaan werken en ofwel een generieke Windows (PE) starten ofwel inloggen op een TS via RPD ofwel naar een VM connecten :)

Wat je waarschijnlijk wil is een Thin Client oplossing waarbij je connect naar een Terminal Server of Citrix omgeving. In dat geval is een echt Thin Client (bv. IGEL) een betere oplossing.

Ik zou er zelf eerder voor kiezen om alleen de images te deployen (kan je heel goed Acronis voor gebruiken i.c.m. PXE boot!) en dan wel starten vanaf de harde schijf zelf.

En als je echt puur diskless wil booten start je Windows PE via TPTP32/RIS/WDS en connect je daarmee naar je Terminal Server via RDP.

[ Voor 94% gewijzigd door Dysmael op 13-09-2008 16:26 ]

• Mixpower
  • Nu online
RolfLobker schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:03:
Het trefwoord van de dag is: PXE-boot ;)

Wikipedia: Preboot Execution Environment

Edit:
Deze guide gaat je dan ook van pas komen:
http://www.911cd.net/foru...php?showtopic=19056&st=29

PS.
Verwacht niet dat je op deze manier verschillende pc's op kan starten via TFTP/PXE. Het gaat wel om een standaard image. Wil je meer dan denk ik dat het interessant is om met VMWARE te gaan werken. Je wil een diskless PXE boot neem ik aan? En niet een deployment (WDS/RIS) oplossing? Dan zal je sowieso vanuit RAM moeten gaan werken en ofwel een generieke Windows (PE) starten ofwel inloggen op een TS via RPD ofwel naar een VM connecten :)

Wat je waarschijnlijk wil is een Thin Client oplossing waarbij je connect naar een Terminal Server of Citrix omgeving. In dat geval is een echt Thin Client (bv. IGEL) een betere oplossing.

Ik zou er zelf eerder voor kiezen om alleen de images te deployen (kan je heel goed Acronis voor gebruiken i.c.m. PXE boot!) en dan wel starten vanaf de harde schijf zelf.

En als je echt puur diskless wil booten start je Windows PE via TPTP32/RIS/WDS en connect je daarmee naar je Terminal Server via RDP.
Thanks voor de info!
Dit was ik ook van plan inderdaad ben ook bezig met VMware, maar Diskless booten is de bedoeling ik denk dat ik het hiermee wel red! thanks!
En als ik een thin client heb dan heb ik inprinciepe alleen nog een 2003 Server met Terminal Services nodig toch ?

Thanks alvast!

Mvg,
Mixpower

It's All In The "Mix"

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Klopt, met een Thin Client connect je gewoon naar een Terminal Server (kan ook Windows XP zijn als je dat wil, maar dan ben je beperkt met sessies) of (afhankelijk van je Client) ook naar bv. Citrix of andere (web-) apps
Pagina: 1