Verzekeringskosten datacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo mede tweakers,

Ik ben voor school met een opdracht bezig, hierbij is het de bedoeling een datacenter te ontwerpen.

Nu is het de bedoeling dat er een exploitatiebegroting komt, en deze heb ik dan ook grotendeels klaar, het enigste wat nog ontbreekt zijn de verzekeringskosten.

Mijn vraag dus: Wat kost het maandelijks om een datacenter te verzekeren.

Het bedrag komt niet aan op euro's maar meer van kost het € 1.000 euro per maand of € 10.000 of zelfs 100.000 ik heb echt geen idee.

Hopelijk kan en wil iemand mij hier verder mee helpen.

Alvast bedankt _/-\o_

Hitman

p.s. dit zal vast op de verkeerde plaats op het forum staan maar ik weet niet precies waar het wel moet 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door hitman474 op 13-09-2008 19:17 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je die vraag beter bij een verzekeraar kan neerleggen.

Een verzekerd kapitaal van 33 miljoen zal een vette premie zijn denk ik.

Het is wel eens waar fictief, maar als je ook brand wil verzekeren, je goedkoper uit zal zijn als je een eigen blusinstallatie hebt.
Zo zijn er legio dingen waarmee je een premie lager kan krijgen, dmv zelf te investeren.

Dat je nieuwbouw data-center 33 miljoen kost, en je dat wil verzekeren, is 1 ding.. Maar als dat pand tot de grond aan affikt, wat dacht je van de gevolgschade van gedupeerde klanten?

Succes met je opdracht verders... Leuk project trouwens..

Ey!! Macarena \o/

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

premie is inderdaad afhankelijk van oa

bouwaard
MPL (max. pos. lost)
genomen preventie maatregelen (brandmelding / brandblusinstallatie etc)

daarnaast is er geen enkele provinciale verzekeraar die dit zal doen. Je moet hiermee de beurs op.

Als het pand aan alle eisen voldoet en de mpl is < 25% verwacht ik dat je zo rond de 0,8 euro per duizend per jaar uit komt. Dit is puur voor de opstal dus ex inventaris!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Hé Jongens bedankt voor jullie hulp,

Ik maak er wel wat moois van, ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden.

gr. hitman

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RaZ schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:51:
wat dacht je van de gevolgschade van gedupeerde klanten?
Ik huur al een jaartje of 11 ruimte in datacenters, en overal is altijd alle gevolgschade uitgesloten. Het enige wat je krijgt aan vergoedingen voor downtijd, om welke reden dan ook, is je maandelijkse bedragen al dan niet geheel terug. Dus, stel dat je datacenter de 31ste om 23:00 affikt, dan nog hoef je nooit meer dan een maand aan ontvangen inkomsten terug te betalen. Vrijwel elk datacenter sluit ook nog eens de geplaatste apparatuur uit van schadevergoedingen, dus je klanten zullen ook zelf een verzekering moeten sluiten voor wat ze in je datacenter stallen.

Beiden beperken je aansprakelijkheid bij een brand nogal. Je hoeft geen miljoenen extra te verzekeren om je klanten te vergoeden, het gaat enkel om je eigen apparatuur, je eigen infrastructuur en je eigen gevolg- en exploitatie-verliezen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 22:12

IEF

Why so serious?

1) Het is niet de bedoeling dat je je huiswerk op GoT neerplempt.
2) Het heeft bar weinig met I&H te maken.
Ik maak er wel wat moois van, ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden.
3) Je geeft zelf al overduidelijk aan dat je gewoon klakkeloos antwoorden als jouw antwoord gaat vermelden, zal je veel van leren zo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.