Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[VB6] Right column side

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Misschien een rare titel maar ik had een vraag of iemand van jullie misschien een idee had om mijn applicatie wat meer 'feeling' te geven, Ik ben bezig met een applicatie voor mijn internet cafe wat ik aan het opzetten ben, ik gebruik de client side op de computers en die ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tLEHoqKnB7o87ZNWWGbDlrhX/full.png

Ik wil dan ook centraal een server laten draaien en dan zelf via de pc's bij de Informatiebalie een applicatie draaien die het mogelijk maakt om inlog codes uit te geven, Moet ik het allemaal webbased aanpakken of allemaal gewoon buttonbased en dan winsock troep naar de server laten sturen voor een nieuw database record?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GIyiLQeisk0vjGEg2siy1Dox/full.png

Als iemand wat meer ideeen heeft voor mijn administration console en mijn werkwijze van client naar server, laat het a.ub. weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 22:35 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09-2024

Creegfire

Wow hey!

Wat heb je op de server draaien? Misschien is het een stuk makkelijk als je een admin console maakt via een website :). Je kunt dan ook bijvoorbeeld de computers zo instellen dat je alleen Iexplorer ziet (of iets anders) en dat ze via de website in kunnen loggen. Je kunt dan alles op één centrale plaats :)

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het veilig is om het process iexplorer.exe inplaats van explorer.exe te laten draaien, dan heeft het ticket systeem weinig zin.

Ik dacht meer aan de volgende infrastructuur;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yK8HbxK95OKy9eom8ELzrPwM/full.png

Zoals je ziet is de informatiebalie pc puur de pc die via de administration console direct toegang heeft tot de server om kaartjes te maken, te verwijderen ect ect

De computers liggen in een netwerk via (winsock) verbinding in verbinding met de server, zodra de client dan een code opgeeft zal dit programma (waarmee je de kaartjescode intypt) controleren of de code goed is en zoja; explorer.exe laden. Verder zullen de clients een zwevend account hebben genaamt Public via het programma Windows SteadyState, als je je afmeld dan worden alle wijzigingen aan de pc gewist. Met Windows SteadyState kun je ook aangeven welke rechten deze account heeft en kun je dus hele boel valkuilen en rechten afknijpen (denk aan de oude goede NT workstation tijd)

Toch een goed infrastructuur of heeft iemand een beter idee? :)

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Waarom gebruik je een Access database? Dat geeft problemen in een productie omgeving (beveiliging, backups, groei van de database, etc). Ik ben niet goed bekend met de licentie voorwaarden maar misschien dat je Microsoft SQL Server Express kunt gebruiken. Deze is gratis te gebruiken maar ik weet niet precies hoe het zit met commercieel gebruik. Je hebt dan in ieder geval een goede database engine die schaalbaar, goed onderhoudbaar en geschikt voor multiple users is.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zou voor zo'n eenvoudig systeempje niet eens gaan knoeien met Access of SQL ofzo. Gewoon een btree/dbase achtige DB gebruiken zoals Cheetah ofzo.

* unclero heeft complete SCM pakketten in elkaar geknoopt met VB6/PB en Cheetah
Voordelen: zo min mogelijk dependencies, geen riedel pakketten die je eerst nog moet installeren. Eenvoudig in te zetten op een netwerk (dmv shares). Makkelijk uit te rollen. Makkelijk te onderhouden.
Nadeel: je bent een uurtje langer bezig op de business logic

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!