Even iets recht zetten, ik heb het idee dat Wackoz hier probeert duidelijk te maken dat een S-ATA II gelabelde hardeschijf hogere snelheden zou kunnen halen dan een S-ATA gelablede hardeschijf, dit is niet per definitie het geval.
Het S-ATA II label geeft alleen aan dat er een of meer van de door de S-ATA II groep goedgekeurde features ondersteund worden. Dit betekend dat een S-ATA II gelabelde hardeschijf niet per definitie een S-ATA300 interface bevat wat jij, naar mijn idee, hier bedoelt.
Er zijn hardeschijven in omloop geweest welke wel features bevatten vdie onder de S-ATA II features vallen, maar niet voorzien zijn van S-ATA300 interface. De eerste Maxtor Diamondmax 10 hardeschijven waren hier een voorbeeld van. Zij ondersteun(d)en wel NCQ en staggered spinup, maar waren/zijn voorzien van S-ATA150 interface.
Maar even terug te komen op de vraag van de TS, ik denk dat je in fora eens goed moet gaan zoeken naar mensen die reeds hunhardeschijf hebben omgewisseld. Kijk welke hardeschijven zij hebben gebruikt en wat hun ervaring er mee is. Dit zeg ik omdat al gauw gezegd wordt voor de snelste (7200rpm) hardeschijf te gaan, maar dit absoluut niet altid de beste keuze is.
De PS3 is een console samen gesteld voor bepaalde specifieke doeleinden, de hardware componenten zijn daarop samengesteld. Ook de koeling is daarop berekend, de keuze tussen een 5400rpm hardeschijf die mogelijk maar max. 35 graden wordt tegen een 7200rpm hardeschijf die mogelijk 40-45 graden wordt kan doorslaggevend zijn.
Bij het uitzoeken van een hardeshijf kun je het beste kijken naar de acces time en interne overdrachts/transfer selheden. De S-ATA150 of S-ATA300 interface is nog niet eens zo interessant, omdat er zover ik weet nog geen 2,5" hardeschijf is die de 150Mbs van de S-ATA150 interface dicht trekt.
Mijn advies is dus kijk nog even heel goed rond op GoT en/of andere fora naar mensen die reeds hiermee ervaring hebben.
[
Voor 7% gewijzigd door
_Dune_ op 14-09-2008 12:42
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/