Harddisk beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• kruimeldief
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 19:25
Gisteren heb ik een nieuwe harde schijf opgehaald
Ik haal ze net uit de verpakking en zie dat ze beschadigd is alsof ze gevallen is recht op een hoekpunt.
Ik heb ze toch maar geïnstalleerd (winkel is het weekend toch niet open) en speedfan gedraaid:
Current Raw
4 Reallocated Sector Count 200 0 Good
10 Seek Error Rate 100 0 Very good
10 Power On Hours Count 100 0 Very good
10 Spin Retry Count 100 0 Very good
10 Calibration Retry Count 100 0 Very good
10 Power Cycle Count 100 4 Very good
8 Power Off Retract Count 200 1 Very good
8 Load Cycle Count 200 5 Very good
8 Reallocated Event Count 200 0 Very good
8 Current Pending Sector 200 0 Very good
10 Offline Uncorrectable Sector Count 100 0 Very good
8 Ultra DMA CRC Error Rate 200 0 Very good
10 Write Error Rate 100 0 Very good

All of the attributes of your hard disk have normal values. This is good.

The overall fitness for this drive is 94%.
The overall performance for this drive is 98%.

Geeft een nieuwe harde schijf normaal 100% fitness of niet?
Is de winkel verplicht ze terug te nemen? Ik kan niet bewijzen dat ik ze niet op de grond laten vallen heb?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Dat zijn toch prima waardes. Klik ook eens op dat knopje voor een online analysis. Niets aan de hand. Waarschijnlijk heeft de harde schijf al bij een andere consument in de PC gezeten voordat ie bij kwam. Je hebt nooit 100% fitness. Vergelijk het ook eens met je andere harddisks voor brand te roepen. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Is het echt een deuk?
Of is ie bij iemand ingebouwd geweest, en heeft ie een kras.

Zolang als hij het doet zou ik niet klagen, als hij gevallen zou zijn en daardoor schade heeft opgelopen is hij binnen een jaar kapot en heb je garantie.

• kruimeldief
Hij zat nog in de originele verpakking (doosje met daarin gesloten plastic verpakking)
Welja, mijn oude harde schijf heeft een fitness van 95% en is ondertussen toch al 6 jaar. De oude schijf geeft wel al 3 warnings bij de online analysis, de nieuwe geen enkele...

Verwijderd

Die schijf heeft 0 uren:
10 Power On Hours Count 100 0 Very good

En:
10 Power Cycle Count 100 4 Very good

4 keer aan en uit geweest, heb je al 4x gereboot met die schijf?

Zo ja, dan is dit gewoon een nieuwe schijf en zal het wel een ruw hoekje oid zijn.

• kruimeldief
Ik heb er ondertussen een foto van genomen

Afbeeldingslocatie: http://i388.photobucket.com/albums/oo330/onlinefoto/tn_Picture009.jpg

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je hebt hem opgehaald zeg je, hij is dus niet verstuurd.
Ik zou als je de tijd hebt het zekere voor het onzekere nemen en de harde schijf terug brengen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik de foto zo bekijk is er niets aan de hand. Dat "puntje" wat je ziet is volgens mij gewoon ontstaan bij het vervaardigen van de behuizing van de hardeschijf. Deze behuizingen worden gegoten. Er zitten altijd luchtgaatjes in een mal die ook deels vollopen,dit is dus wat er in zo'n gaatje heeft gezeten.

Waarschijnlijk is de bovenzijde niet zwart, maar zilverkleurig omdat men er een deel afgefijld/geknipt heeft om er voor te zorgen dat er geen scherpe puntjes achterblijven.

Volgens mij hoef jij je nergens zorgen over te maken en is deze hardeschijf prima in orde. :) Overigens de verpakking was toch ook niet beschadigd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik vraag me trouwens af waarom de TS de beschadiging niet in de verpakking heeft gezien. Samsung schijven, maar ik geloof ook WD, worden in een plastic schokbestendig omhulsel geleverd.

• kruimeldief
De harde schijf zat verpakt in een antistatisch zakje (gesloten) en een kartonnen doosje, aan geen van beiden is beschadiging te zien, al heb ik het zakje wel gewoon opengescheurd. Pas dan zag ik de beschadiging. Meer nog, ik heb in de computerwinkel zelf het doosje geopend om naar het type harde schijf te kijken (had namelijk al een vermoeden dat op de site een fout stond, had daarvoor een mail gestuurd, ik krijg een mail dat alle info klopt.... niet dus.
wachttijden in de winkel... ik wacht ondertussen al meer dan 3 weken op een speakersysteem dat in dezelfde mail stond als "gewoon leverbaar"
De volgende keer bestel ik gewoon alles weer in Nederland, een pak goedkoper dan in België en ik tenminste de service die ik verwacht (correcte reply op mails, geen smoesjes ...)

Anyway, ik heb alvast een mailtje gestuurd naar de winkel, volgende week hoop ik de speakers te kunnen afhalen en neem ik de harde schijf mee.

Ik heb een foto genomen van de andere kant waar geen vervorming is te zien
Afbeeldingslocatie: http://i388.photobucket.com/albums/oo330/onlinefoto/tn_Picture010.jpg

BTW. ik heb gisteren de extended test van Western digital laten draaien, geen probleem gevonden...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn gevoel zegt terug brengen ...

maar hoe ziet het zakje er uit ? als hij zo valt zit er ook wel een beschadiging in het zakje
Je lagers krijgen op kun kloten klapperende koppen is ook niet fijn ...

hij zal best werken. maar hoelang nog ?

Iperf

• kruimeldief
Ik ga ze proberen terug te brengen, alleen vraag ik me af wat ze in de winkel gaan zeggen...gaan ze me wel geloven als ik zeg dat ik ze niet heb laten vallen bij het monteren in de kast...

Uiteindelijk is het mogelijk dat zoals _Dune_ reeds zei dat ze bij WD iets te onvoorzichtig zijn geweest bij het afknippen. |:(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh die is omlaag gepleurt

Iperf

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Als ze niet draaien, kunnen harddisks veel meer hebben (tientallen, honderden, zo niet duizenden G's) dan draaiend.

Je kunt twee dingen doen: terug naar de winkel en je verhaal doen, of het laten rusten en de schijf gewoon gebruiken...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

honderden idd, maar dat is al gauw bereik bij 1mm remweg

Iperf

Pagina: 1