Ik zit met een klein probleem waar ik niet uit kom en geen duidelijke informatie over kan vinden. Het zit zo, ik heb zelf een nieuws systeem gemaakt, een script wat een frameset maakt dmv tabellen. (Logobalk, menubalk en dynamische inhoud in het midden van de pagina)
Daarnaast zijn er 2 knoppen in het menu, admin en news. Bij het news gedeelte verzorgt er een script dat data uit de mysql database gelezen wordt en gepost wordt op de news page. het admin paneel bestaat uit een formulier waar ik een upload deel probeer bij te maken voor een afbeelding. De afbeelding wordt geupload en in de database komt een verwijzing naar de locatie van de afbeelding.
Het zit echt zo, het gaat even om deze 2 scripts.
Ik heb hier 2 codes in staan, het bovenste formulier is zoals het nu is en doet nu alleen nog nieuws plaatsen in de db en de naam van de afbeelding die ik selecteer. Dat laatste wil ik vervangen voor wat er onder staat na // Upload formulier
Enige is dat dit in php is, ik heb dit ook gevonden en probeer er wat van te maken. Dit moet dus 1 worden. Even door naar het volgende script.
Ook hier weer het bovenste deel is een werkend deel gemaakt door mij, wat tussen //image tags staat is code die behoort bij het eerste script net na de // Upload formulier tag.
Zoals het nu is zijn er 2 submits. Ik moet dus zorgen dat et 1 submit wordt en dat het laatste script zijn werk blijft doen kwa posten van nieuws, maar daarbij dus de opgegeven afbeelding ophaalt en opslaat in de database. het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit aan moet pakken.. wie kan mij een duwtje in de rug geven?
Daarnaast zijn er 2 knoppen in het menu, admin en news. Bij het news gedeelte verzorgt er een script dat data uit de mysql database gelezen wordt en gepost wordt op de news page. het admin paneel bestaat uit een formulier waar ik een upload deel probeer bij te maken voor een afbeelding. De afbeelding wordt geupload en in de database komt een verwijzing naar de locatie van de afbeelding.
Het zit echt zo, het gaat even om deze 2 scripts.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <html> <body> <form action="write.php" method="post"> <b>Titel:</b><br><input type="text" name="titel"><br> <b>Bericht:</b><br><textarea name="bericht" cols="50" rows="4"></textarea><br> <b>Image URL:</b><br><input type="text" name="><br> <input type="submit" value="Uploaden" name="Uploaden"> </form><br> // Upload formulier print ("<form method=post action=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . " enctype=multipart/form-data> Bestand: <input type=\"file\" name=\"bestand\"><br><br> <input type=\"submit\" name=\"Uploaden\" value=\"Uploaden\"></form>"); </body> </html> |
Ik heb hier 2 codes in staan, het bovenste formulier is zoals het nu is en doet nu alleen nog nieuws plaatsen in de db en de naam van de afbeelding die ik selecteer. Dat laatste wil ik vervangen voor wat er onder staat na // Upload formulier
Enige is dat dit in php is, ik heb dit ook gevonden en probeer er wat van te maken. Dit moet dus 1 worden. Even door naar het volgende script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| <?php require "config.php"; $titel = mysql_escape_string(strip_tags($_POST['titel'])); $bericht = mysql_escape_string(strip_tags($_POST['bericht'])); $image = mysql_escape_string(strip_tags($_POST['image'])); mysql_query(" INSERT INTO mesg (titel, bericht, image, datumtijd) VALUES ('{$titel}', '{$bericht}', '{$image}', NOW()) "); //image $map = "images/"; if ($_POST['Uploaden']) { if (!$_FILES['bestand']) print ("Geef een bestand op!"); else { // Bestands naam opvragen $bestand2 = explode("\\", $_FILES['bestand']['name']); $laatste = count($bestand2) - 1; $bestand2 = "$bestand2[$laatste]"; // Extensie van bestand opvragen $bestand3 = explode(".", $bestand2); $laatste = count($bestand3) - 1; $bestand3 = "$bestand3[$laatste]"; $bestand3 = strtolower($bestand3); // Opslaan van het bestand move_uploaded_file($_FILES['bestand'], "$map$bestand2"); print ("Het bestand \"$bestand2\" is met succes geupload!"); } } } } //image header("Location: http://cyberdyne.hopto.org/upload/files/1/php%20school/tabellen2.php"); ?> |
Ook hier weer het bovenste deel is een werkend deel gemaakt door mij, wat tussen //image tags staat is code die behoort bij het eerste script net na de // Upload formulier tag.
Zoals het nu is zijn er 2 submits. Ik moet dus zorgen dat et 1 submit wordt en dat het laatste script zijn werk blijft doen kwa posten van nieuws, maar daarbij dus de opgegeven afbeelding ophaalt en opslaat in de database. het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit aan moet pakken.. wie kan mij een duwtje in de rug geven?