Toon posts:

Sitecom w-130

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee tweakers,

Ik heb een Sitecom wireless range network extender gekocht om de signaal sterkte van mijn speedtouch een beetje op peil te houden. Het ding was makkelijk geïnstalleerd en deed het goed voor de eerste... pak en beet 10 minuten als ik optimistisch ben. Daarna had ik alleen nog verbinding met het lokale netwerk van dit kastje. Mijn internetverbinding was dus weg. Ik heb het kastje gereset naar de fabrieksinstellingen en heb hem opnieuw geconfigureerd en ik had precies hetzelfde probleem nog een keer. Heeft iemand een idee hoe dit komt of nog beter, hoe ik dit kan verhelpen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Hoe heb je de w-130 aangesloten?

Heb je het apparaat eerst met een utp aan je netwerk gehangen?
Welke range adressen geeft je speedtouch uit?
heeft deze een vrije marge adressen in front van de range?

Ik zou de Dhcp alsvolgt configureren:
De scope pas bij 192.168.1.5 laten beginnen.
Je eigen speedtouch heeft 192.168.1.1 als static adres.
De range extender zou dan 192.168.1.2 als static adres hebben.

De W-130 kan op 3 verschillende modussen draaien;

Als AP
Als Bridge-wds
En als universal repeater.

Die laatste modus moet je even configeren.
De vraag is dus, in welke modus draait hij nu...

[ Voor 180% gewijzigd door allure op 13-09-2008 13:27 ]

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb eergisteren ook de wl-130 aangeschaft om mijn belkin router een grotere range te geven. Na 2 dagen proberen en zoeken op het internet heb ik het opgegeven. Echt een onding.

De eerste 10 minuten dat je optimistisch was had je waarschijnlijk nog gewoon verbinding met je speedtouch. Daarna ging ie over op de sitecom en heb je alleen maar lokaal netwerk. Bij mij precies hetzelfde, als ik de stekker van de sitecom er uit haal zie je gelijk het wereldbolletje in beeld komen als teken dat ik verbinding heb met internet.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heeft hij niet. Hij heeft een repeater functie dat zoveel doet als het signaal oppikken op een punt waar die nog redelijk stabiel is en versterkt doorzend. Om een of andere reden kan deze het netwerk niet vinden volgens mij, maar dat staat een beetje haaks op de 10 minuten dat hij het wel goed deed.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je mastair? Ik heb de sitecom alleen in het stopcontact zitten. Verder heb ik em niet aangesloten op een pc of wat dan ook. Mijn desktop pc met draadloze netwerk kaart staat namelijk op een plek waar deze geen bereik heeft van de speedtouch maar wel van die sitecom. Het lijkt me dus stug dat die in verbinding stond met die speedtouch.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 13:22 ]